نگرانی افزایش قیمت قطعات واگن و محدودیت در واردات

نگرانی افزایش قیمت قطعات واگن و محدودیت در واردات

به گزارش خبرنگار صنعت حمل ونقل آنلاین: مدیرعامل شرکت توکاریل، محسن سعید بخش در گفتگوی اختصاصی در خصوص افزایش قیمت قطعات واگن بیان کرد: متاسفانه طی سال جاری افزایش چشمگیری را در خصوص قطعات و حتی قیمت یک دستگاه واگن داشته ایم.

بخصوص در سال 99 که با افزایش بی رویه قیمت ارز و همچنین محدودیت های وارداتی قطعاتی همچون چرخ، ترمز و کوپلینگ با افزایش قیمت مواجه بوده ایم.

باید گفت حتی در سطح بازار بصورت محدود تامین می‌گردد.

سرعت سیر در راه آهن

سعید بخش در خصوص سرعت سیر در راه آهن و ارتباط آن با بهره وری گفت: سرعت سیر در راه آهن ج.ا.ا به دلیل نبود زیرساخت های لازم شامل خط و نیز لکوموتیو که گاها منجر به ترافیک و یا توقف های طولانی می گردد باعث کاهش بهره وری و همچنین رکود عملکرد خواهد گردید که اگر این مشکلات مرتفع شود به طور قطع و یقین کشور از منافع حمل و نقل ریلی بهره بیشتری را منتفع خواهد گردید.

تحریم ها و عدم همکاری بعضی از کشورهای همجوار

وی در پاسخ به این سوال که چه باید کرد تا سهم بیشتری از بازار حمل‌و‌نقل بین‌المللی داشته باشیم و گلوگاه اصلی بر سر بازار بین‌الملل کدام است گفت: محدودیت های ضوابط حمل و نقل بین المللی، تحریم ها و عدم همکاری بعضی از کشورهای همجوار که امیدواریم این مشکلات از طریق دستگاه دیپلماسی کشور و راه آهن ج.ا.ا مرتفع و شرکت های حمل و نقل ریلی بتوانند در این بازار به طور فعال شرکت نمایند.

مدیرعامل شرکت توکاریل بیان کرد: شرکت توکاریل طی چندین نوبت آمادگی خود را جهت حضور در بازار حمل و نقل ریلی کتبا به راه آهن ج.ا.ا اعلام و واگن های مخصوص رجیستری شده در سال 97 سفارش و در طی سالهای 97 و 98 به منظور حمل بار ترانزیت تحویل و آماده بهره برداری می باشد.

امتناع صاحبان بار جهت حمل از طریق ریل

سعید بخش در ادامه بیان کرد: به دلیل این که بعضا بار به صورت ترکیبی بایستی حمل گردد و این خود هم زمانبر بوده و هم افزایش قیمت را در بر دارد موجب امتناع صاحبان بار جهت حمل از طریق ریل می باشد.

نبود شبکه ریلی و زیرساخت های مورد نیاز به طور مثال اتصال به کارخانجات بزرگ صنعتی و تولیدی و یا شهرک های صنعتی بزرگ حمل بار ریلی را کاهش می دهد.

 

مطالب رپورتاژ