معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

نزدیک به 300 کیلومتر طول خطوط متروی تهران تا پایان سال آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طول خطوط 6 و 7 مترو و نیز متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، مجموعاً 100 کیلومتر است که با احتساب این خطوط، طول خطوط متروی تهران در پایان سال 96 در مجموع به 288 کیلومتر می‌رسد.
سید جعفر تشکری هاشمی با توجه به این که مترو به عنوان مهم ترین و بهترین شیوه حمل و نقلی محسوب می‌شود، گفت: ‌در انتهای جنوبی خط یک، شاخه ای را تکمیل کردیم که از ایستگاه متروی شاهد به سمت نمایشگاه شهر آفتاب توسعه پیدا کرد و شهروندان با استفاده از خطوط مترو از هر نقطه شهر، می توانند وارد شبکه مترو شده و با ورود به خط یک از طریق ایستگاه متروی شهر آفتاب، داخل نمایشگاه پیاده شوند.

وی با اعلام این که با حمایت دولت، خط متروی شهر آفتاب تا بهار 96 به فرودگاه حضرت امام (ره) می رسد و اساساً مهم ترین برنامه مدیریت شهری، توسعه حمل و نقل عمومی با تأکید بر حمل و نقل ریلی است، گفت: در زمینه ساخت مترو، حداقل 100 سال از شهرهای پیشرفته دنیا عقب هستیم اما با خیزی که در زمینه توسعه مترو برداشته ایم،‌ امیدواریم تا پایان سال 96 به شهرهایی که قدمت مترو در آنها به 150 سال می رسد، برسیم و بتوانیم عقب ماندگی تاریخی خود را در این زمینه جبران کنیم.

معاون شهردار تهران در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه متروی تهران گفت: در حال حاضر 188 کیلومتر مترو در دست بهره برداری در تهران داریم که همین میزان هم جهش خوبی است اما جهش اصلی و برنامه مفصل ما، آماده سازی خط 7 مترو تا پایان سال 95 و بهره برداری از خط 6 مترو تا پایان سال 96 است.
تشکری هاشمی با بیان به این که خط 7 مترو از بلوار هجرت در بزرگراه بسیج آغاز شده و به میدان صنعت منتهی  می شود، اظهار کرد: این خط از بزرگراه شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان های مولوی و هلال احمر، بزرگراه شهید نواب صفوی و بزرگراه شهید چمران عبور می کند و به میدان صنعت می‌رسد، ضمن این که در فاز دوم به سمت کن ادامه مسیر  می‌دهد.

وی با بیان این که خط 6 مترو نیز از جنوب شرق تهران آغاز شده و به شمال غرب شهر منتهی می شود، تصریح کرد: این خط که از بزرگراه دولت آباد شروع می شود، از بزرگراه بعثت، خیابان خاوران، خیابان 17 شهریور، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه و پارک لاله عبور می کند و به شمال غرب تهران می رسد و معکوس خط 3 مترو است که از جنوب غرب تهران به شمال شرق شهر کشیده شده است.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که با جهش در توسعه مترو و تکمیل این خطوط، عملاً 56 درصد از شهر تهران تحت پوشش مترو قرار می گیرد، تصریح کرد: طول خطوط 6 و 7 مترو و نیز متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، مجموعاً 100 کیلومتر است که با احتساب این خطوط، طول خطوط متروی تهران در پایان سال 96 در مجموع به 288 کیلومتر می‌رسد.

مطالب رپورتاژ