الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

نامساعد بودن آب و هوا از عوامل اصلی تاخیر پروازهای «هما»

صنعت حمل و نقل آنلاین: پروازهای “هما” در چند روز گذشته به مقصد فرودگاه نجف اشرف با تاخیر چند ساعته همراه بوده که شرایط بدی آب و هوا مقصد در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، حسین جهانی مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” ضمن عذرخواهی از مسافران  پروازهای “هما” به فرودگاه نجف اشرف در روزهای گذشته، گفت: در روزهای پایانی هفته گذشته، تعدادی از پروازهای “هما” از تهران و فرودگاه کرمان به مقصد فرودگاه نجف با تاخیر زیادی همراه بود که پرواز کرمان به نجف به دلیل نقص فنی و پروازهای تهران به نجف اشرف به دلیل بدی آب و هوای فرودگاه نجف با تاخیر انجام شدند.

جهانی در خصوص تاخیر پرواز کرمان به فرودگاه نجف، گفت: هواپیمای مسیر کرمان به مقصد نجف در زمان پرواز از فرودگاه کرمان دچار نقص فنی می‌گردد که با تلاش متخصصان فنی حاضر در فرودگاه مشخص شد باید قطعه‌ای جایگزین قطعه معیوب شود. با توجه به نبود قطعه در فرودگاه کرمان، با وجود زمان‌بر بودن قطعه موردنیاز با پرواز از تهران به کرمان ارسال شد. با رسیدن قطعه، تعویض و تست مجدد توسط متخصصان فنی، این پرواز با ۲۰ ساعت تاخیر فرودگاه کرمان را ترک می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی “هما” در پاسخ به سوال علت تاخیر پرواز نجف به تهران روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری افزود: تاخیر پرواز شماره ۵۳۱۸، یک تاخیر عکس العملی بود؛ بدین صورت که هواپیمای مسیر کرمان به نجف بعد از فرود در این فرودگاه، مسافران این پرواز را به تهران انتقال می‌داد که به دلیل مشکل پیش آمده این هواپیما در فرودگاه کرمان مدت زمان تاخیر شامل این پرواز نیز شد.

با توجه حضور مسافران این پرواز در فرودگاه نجف و تاخیر ورود هواپیما، هماهنگی لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران صورت گرفت و تعدادی از مسافران بومی نیز به منزل مراجعت کردند. با توجه به تعطیلی عید سعید فطر و تکمیل ظرفیت هتل‌های موجود در شهر، هماهنگی برای اسکان ۱۵۰ مسافر این پرواز زمان‌بر شد اما با اهتمام نماینده “هما” در فرودگاه نجف اشرف این کار صورت گرفت و در نهایت مسافران تا زمان انجام پرواز به هتل اعزام شدند.

با هماهنگی بعمل آمده، مسافران از هتل به فرودگاه اعزام و هواپیما در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه(به وقت محلی) فرودگاه نجف را به مقصد فرودگاه امام خمینی(ره) ترک می‌کند.

حسین جهانی در مورد تاخیر سایر پروازهای “هما” به نجف در روزهای پایانی هفته گذشته نیز گفت: بخش اعظم تاخیر پروازهای روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته به دلیل بدی آب و هوای فرودگاه نجف اشرف بود. با توجه به شرایط استقرار هوای همراه با توده گرد و خاک در فرودگاه نجف و تعطیلی این فرودگاه، بیشتر پروازها تا زمان مساعد شدن هوای فرودگاه و صدور مجوز نشست و برخاست هواپیما، انجام پروازهای این روزها با تاخیر همراه بود.

وی در مورد دستورالعمل زمان تاخیر پروازها، گفت: بدی شرایط آب و هوایی از جمله مواردی است که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند پرواز را لغو کنند و در این خصوص مسئولیتی متوجه شرکت هواپیمایی نیست به طوری که تعدادی از شرکت‌ها در روزهای یاد شده پروازهای خود را لغو کردند اما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به جهت کرامت مسافران عتبات عالیات سعی نمود تمهیدات لازم را برای تشرف مسافران این پروازها مهیا کند. بر همین اساس هماهنگ شد برای ۴۵۰ مسافران پروازهای نجف تا مساعد شدن هوای این فرودگاه، پذیرایی لازم صورت گیرد.

جهانی درادامه افزود: در هفته گذشته تعداد ۷۶ پرواز توسط “هما” به فرودگاه نجف اشرف انجام شده است که از این تعداد ۲۵ پرواز بالای ۶۰ دقیقه همراه با تاخیر بوده است که عمده این تاخیرات به دلیل بدی آب و هوا بوده است.

مدیرکل روابط عمومی “هما” در پایان گفت: هواپيمایی جمهوری اسلامی ايران “هما” مجددا از مسافران مسیر کرمان – نجف-تهران و سایر پروازهای این شرکت به فرودگاه نجف عذرخواهی می‌نماید و تاکید می‌نمایم اطمینان از انجام پرواز ایمن اولویت اصلی این شرکت در این مواقع است و در این شرایط تمامی دست‌اندرکاران موظف هستند برای پرواز ایمن طبق دستورالعمل اقدام کنند و ضمنا باید از صبوری مسافران پروازهای مسیر نجف این شرکت تشکر و قدردانی کرد.

مطالب رپورتاژ