معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: تاکید بر افزایش آرامش و امنیت رانندگان درمرزهای جاده ای

معاون حمل‌و‌نقل و سرپرست دفتر ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای درسفر یک‌روزه به آذربایجان غربی با همراهی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان از بخش‌های مختلف پایانه مرزی بازرگان بازدید و با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با هدف توسعه زیرساخت‌های خدماتی به بخش حمل‌و‌نقل بین‌المللی گفتگو کرد.

 
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین مهران قربانی، معاون حمل و نقل  درسفر یک‌روزه به آذربایجان غربی، طی بازدید از پایانه مرزی بازرگان با همراهی سرپرست دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در گفتگوی مستقیم و چهره به چهره با رانندگان ترانزیت به بررسی وضعیت نحوه خدمات رسانی به رانندگان، اقدامات مرتبط با مبارزه با شیوع کرونا را مورد ارزیابی قرار داد. 
​ در دیدار هیئت اعزامی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به پایانه مرزی بازرگان و در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، آخرین وضعیت بهسازی شبکه راههای منتهی به پایانه مرزی بازرگان و وضعیت آماده سازی تیرپارک آنا وطن مورد بررسی قرار گرفت.
​قربانی در این دیدار گفت: با افتتاح تیرپارک آنا وطن در جوار پایانه مرزی بازرگان، رانندگان ترانزیت و حمل و نقل بین المللی به راحتی ضمن استفاده از خدمات رفاهی مستقر در تیرپارک، امکان طی برخی از رویدادهای زمانبر گمرکی را نیز به تدریج خواهند یافت ‌و با سیستم مکانیزه نوبت دهی که توسط بهره بردار تیرپارک مذکور در دست تهیه است، امکان برنامه ریزی و استفاده از زمان های توقف در تیرپارک را خواهند داشت.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  با بیان اینکه بهره برداری از تیرپارک در حال ساخت در جوار پایانه مرزی بازرگان را در ارتقا امنیت ناوگان و رانندگان تاثیربسزایی خواهد داشت، اذعان داشت: پیش بینی می شود تیرپارک مذکور تا شهریور ماه سالجاری و مصادف با هفته دولت به بهره برداری برسد.
وی افزود: ضروری است که راحتی و امنیت رانندگان و ‌سهولت مراحل ‌گمرکی‌ و انتظامی ‌در مرزها در راستای تسهیل و روانسازی ‌‌ بازنگری و ارتقا یابد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: عدم مدیریت یکپارچه و نگاه بخشی در مرزهای جاده ای ‌و‌تمرکز اقدامات متعدد گمرکی و‌انتظامی و‌کنترل های‌متوالی در مرزها، شرایط دشواری را برای رانندگان ترانزیت ‌‌بین المللی پدید آورده است که سعی خواهد شد با همکاری دستگاههای متولی و استفاده از ظرفیت های موجود وضعیت بهتری برای رانندگان فراهم آید.
وی در مورد آمار تردد کامیون و مسافر از پایانه مرزی بازرگان بدلیل محدودیت های اعمال شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر  عملیات عمرانی با عنوان تکمیل کارهای باقیمانده در پایانه مرزی بازرگان اجرا می شود که اعتبار ریالی این عملیات عمرانی ۱۵۷ میلیارد ریال است.
قربانی افزود: عملیات عمرانی با عنوان تکمیل کارهای باقیمانده در پایانه مرزی بازرگان در حدود ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل عملیات بتن مسلح جاده لاین مسافری، ساخت پارکینگ کامیونی و آتش زا، اجرای گاردریل مسیر لاین ترانزیتی است.
به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به گفته این مقام مسئول مرمت و بهسازی سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان نیز از جمله دیگر اقدامات عمرانی در حال اجرا در این پایانه مرزی با هدف ارتقا کیفی خدمات رسانی به مترددین که از ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار  است و با اعتبار ۲۸میلیارد ریال به زودی به اتمام خواهد رسید.
در جریان این سفر معاون حمل و نقل و سرپرست دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی همچنین از سالن چندمنظوره نوبت دهی و نحوه کنترل سوخت کامیون های خروجی از کشور پایانه بازرگان و محوطه این پایانه مرزی، مرکز لجستیک شماره یک منطقه آزاد ماکو- پایانه لجستیک بازرگان بازدید کردند.​

مطالب رپورتاژ