مراسم تقدیر از روسای پلیس برتر راه‌آهن برگزار شد

به گزارش خبرنگار  صنعت حمل و نقل، صبح روز یکشنبه 7 بهمن‌ماه گردهمایی فرماندهان پلیس راه‌آهن کشور با حضور دکتر سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سردار محمد شرفی فرمانده پلیس پیشگیری ناجا و جمعی از فرماندهان پلیس نواحی مختلف راه‌آهن در محل پردیس نیروی انتظامی برگزار و از تلاش‌های نیروی انتظامی تقدیر شد.

 

دکتر محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در این مراسم با اشاره به اینکه انتقال هر یک تن بار از جاده بر روی ریل بالغ‌بر 35 سی‌سی در مصرف سوخت صرفه‌جویی به دنبال دارد افزود: طی سال 92 از طریق شبکه ریلی کشور حدود 5/22 میلیارد تن بار جابه‌جا شده است و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز شبکه ریلی بتواند بیش از 35 میلیارد تن کالا را در خطوط ریلی کشور جابه‌جا کند.

این در حالی است که راه‌آهن کشور در حمل بار و مسافر موفقیتی کسب نخواهد کرد مگر اینکه خط آهن کشور دارای امنیت لازم باشد. بنابراین امیدواریم راه‌آهن و پلیس در کنار یکدیگر بتوانند حافظ امنیت  کشور و مردم باشند.

سردار محمد شرفی فرمانده پلیس پیشگیری ناجا نیز در این مراسم با اشاره به اعتماد مطلوب مردم به پلیس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد 9 دانشکده نیروی انتظامی برای تربیت جوانان متخصص پلیس در کشور فعالیت دارد و در نظر داریم که پلیس راه‌آهن را طی سال 98 در همه  خطوط ریلی کشور مستقر کنیم.

از سوی دیگر مقرر شده تا تعداد دو دستگاه پهپاد نیز برای کنترل شبکه و برقراری امنیت بیشتر در خطوط ریلی کشور در سال 98 در اختیار پلیس راه‌آهن قرار گیرد.

فرمانده پلیس پیشگیری ناجا در ادامه تأکید کرد: افزایش 65 درصدی کشف سرقت‌ها و 19 درصدی دستگیری سارقان در 9 ماهه ابتدای امسال نشان‌دهنده رویکرد مثبت پلیس‌راه و ناامنی محیط راه‌آهن برای مجرمین و سارقان است.

وی همچنین تأکید کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف‌شده 307 درصد، تعداد پرونده‌ها 14 درصد و مواد مخدر مکشوفه 100 درصد افزایش یافته است.

شرفی با یادآوری اینکه پلیس در این دوران شرایط متفاوت‌تری را تجربه کرده، افزود: در دوران اصلاحات رویکرد پلیس تنها برای مقابله با مجرم و جرم سلبی و سخت بود و دوران خوبی برای پلیس محسوب نمی‌شود، چراکه عقیده داریم پلیس باید در متن جامعه و همراه با مردم باشد تا عملکرد مطلوبی را ارائه دهد.

 

مطالب رپورتاژ