فرصت تازه دانش‌بنیان‌ها در ریل‌اکسپو

صنعت حمل و نقل آنلاین: نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، تجهیزات و خدمات وابسته (ریل‌اکسپو) پس از سه سال وقفه سرانجام در سوم خرداد 1401 برگزار شد و کسب و کارهای ریلی این فرصت را پیدا کردند از طرفیت‌سازی‌های خود بگویند و بر بدیهی‌ترین چالش‌های خود تاکید کنند تا روزنه‌هایی برای رونق حمل و نقل ریلی در کشور گشوده شود. 

 

با توجه به اینکه شرکت نمایشگاهی میلاد نور برگزار کننده نمایشگاه ریلی در خرداد ماه است لطفا بفرمایید چه تعداد شرکت داخلی و چه تعداد شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند؟

103 شرکت داخلی و 5 شرکت خارجی در نمایشگاه حضور دارند.

 

لطفا بفرمایید چه تعداد قراردادها و تفاهم نامه های بین‌المللی و داخلی مقرر است در این نمایشگاه به امضا برسد؟

یکی از اهداف نمایشگاه، تسهیل و تسریع ارتباطات عاملین و فعالین این حوزه و درنیتجه عقد قراردادها و تفاهم نامه های بین المللی و داخلی در زمان برپایی نمایشگاه می باشد و به همین علت قبل از نمایشگاه، امکان ارائه گزارش در رابطه با قراردادها و تفاهم نامه ها نیست، اما با توجه به اطلاع رسانی های انجام گرفته در سطح داخلی و خارجی و همچنین حضور سازمانها و شرکت های داخلی و خارجی از جمله انجمن صنفی حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه مپنا، ذوب آهن اصفهان و … همچنین بعلت محدودیت برگزاری نمایشگاه در سالهای قبل بعلت شرایط بیماری کرونا، انتظار می رود شاهد برپایی نمایشگاهی باشکوه و عقد قراردادها و تفاهم نامه های بین المللی و داخلی باشیم.

 

شرکت نمایشگاه میلاد نور چه جذابیت‌ها و آفرهایی را برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در این دوره از نمایشگاه ریلی در نظر گرفته است؟

برای شرکتهای دانش بنیان، فرصتی فراهم گردیده که بتوانند دستاوردهای خود را در فضای نمایشگاه ارائه نمایند.

 

چه تعداد شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و حضور شرکت‌های دانش بنیان چه تاثیر و کمکی در پیشرفت آن‌ها خواهد داشت؟

15  شرکت دانش بنیان20  درصد از شرکتهای حاضر در نمایشگاه از شرکت های دانش بنیان هستند.

این نمایشگاه با هدف معرفی و ارائه آخرین و پیشرفته ترین دستاوردها و تکنولوژیها در صنعت حمل و نقل ریلی، تبادل اطلاعات و تجربیات متخصصین این صنعت در سطح جهانی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و همکاری تجاری، اقتصادی بیشتر در سطح بین الملل برگزار می گردد. این نمایشگاه در نوع خود بزرگترین، معتبرترین و شناخته شدهترین رویداد داخلی و بینالمللی در منطقه است.

برنامه‌های اجرایی پیش بینی شده در این رویداد از جمله برپایی نشستهای تجاری بین فعالین اقتصادی این حوزه، برگزاری همزمان نخستین نمایشگاه مجازی صنعت ریلی و … می باشد.

مطالب رپورتاژ