عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است

صنعت حمل و نقل آنلاین: با وجود عادی شدن عبور و مرور در کانال سوئز، تحقیقات و بررسی‌ها در مورد حادثه مسدود شدن کانال همچنان ادامه دارد.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین به نقل از مریتایم اگزکتیو، عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است و ۴۰۰ کشتی و شناور که به دلیل مسدود شدن کانال در انتظار بودند، بودن مشکل از این کانال عبور کرده‌اند.
در حالی که تقریباً همه شناورهای با تاخیر از کانال عبور کرده‌اند، کشتی Ever Given که مسبب مسدود شدن کانال بود، حداقل تا زمانی که بازرسان مصری کار خود را به پایان برسانند، همچنان در لنگرگاه متوقف خواهد بود.
رسانه محلی الشروق گزارش می‌دهد که کشتی و خدمه آن تا پس از پایان تحقیقات اولیه به یک لنگرگاه در دریاچه گریت‌بیتر هدایت شده است.
الشروق به نقل از مقامات کانال سوئز گزارش داد، بازرسان مصری هفته گذشته داده‌های VDR کشتی Ever Given را به دست آوردند که شامل مکالمات صوتی مرکز فرماندهی کشتی است.
طبق گزارش شبکه خبری ایتالیایی Agenzia Nova، دو مقام مسئول کانال ادعا می‌کنند که ممکن است Ever Given هنگام حرکت در کانال “انحراف” داشته، اما این ادعا هنوز تایید نشده است.
مقامات SCA معتقدند که کانال هیچ مسئولیتی در قبال به گل نشستن کشتی در کانال نداشته و – بالعکس – مستحق قدردانی برای تلاش موفقیت آمیز در فراهم کردن شرایط برای فعالیت مجدد کانال است.
بسیاری از کشورهای خارجی، سازمان‌های بین المللی نظیر IMO و خطوط کشتیرانی Evergreen Line برای بازگرداندن جریان تجارت جهانی، نامه‌های تشکر رسمی به SCA ارسال کرده‌اند.

مطالب رپورتاژ