حسن روحانی

عملکرد مثبت دولت یازدهم در توسعه گردشگری

حسن روحانی شنبه شب در برنامه «با دوربین» شبکه یک سیما توضیحاتی را در مورد عملکرد چهار ساله دولت خود ارائه داد و در خصوص توسعه صنعت گردشگری و اشتغال گفت: «برنامه‌ریزی‌های خوبی برای اشتغال انجام دادیم. در ۹۴ و ۹۵ هر سالی حدود ۶۴۰ هزار نفر، اشتغال خالص بود. اگر در هشت سال قبل هم سالی ۶۰۰هزار شغل درست می‌شد، امروز دیگر مشکلی به نام اشتغال نداشتیم.

او در ادامه افزود: «امروز بعد از سه سال و نیم توانستیم اعتماد را به وجود آوردیم که در خرید هواپیما اقساط آن ۱۸ ساله است این یعنی اعتماد جهان به ایران و سرمایه گذار خارجی،

روحانی با بیان اینکه کسانی که با اینترنت میانه خوبی ندارند باید بدانند در سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل از طریق اینترنت ایجاد شده است، گفت: «برخی روستاییان ما از طریق شبکه‌های اجتماعی از خارج کشور برای روستای خود گردشگر می‌آوردند و برخی صنایع دستی خود را صادر می‌کنند. در این دولت ۲۷ هزار روستای ما به اینترنت مجهز شده‌اند.

روحانی در خصوص آماده سازی زیربناهای لازم به منظور توسعه گردشگری افزود: «شغل برای چه کسانی می‌خواهیم ایجاد کنیم مردان یا برای خانم‌ها، شهری یا روستایی در پی اشتغال گسترده باید باشیم، صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم در زمینه گردشگری و توریسم ما زمینه‌های خوبی فراهم کردیم سالانه اگر یک میلیون نفر بر گردشگری کشور بیفزایم قطعا این صنعت رونق می‌گیرد، در این دولت میزان گردشگران به ۱۲ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. چقدر اشتغال تولید می‌شود ما زیر بنا را آماده کردیم، جاده‌ها و راه‌آهن ساختیم، ۱۶۰ لوکومتیو، و هزاران واگن وارد چرخه حمل و نقل کردیم.»

مطالب رپورتاژ