Picture of الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

عبور از رکورد اعزام 500 هزار زائر اربعین

صنعت حمل و نقل آنلاین: در آیین آغاز پروازهای اربعین حسینی در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از مسئولین ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی و حوزه هوانوردی حضور داشتند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم در سخنرانی خود بیان کرد: امسال از رکورد اعزام ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مبدا ۲۸ شهر عبور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین، محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در آیین آغاز پروازهای اربعین در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ شهید رییسی اولین جلسه را با موضوع اربعین برگزار کرد و رئیس دولت چهاردهم نیز در بدو حضور در دولت، اربعین را در اولویت قرار داد.

وی افزود: رهبری و رییس جمهوری و سایر سران قوا دغدغه اربعین دارند و در وزارت راه و شهرسازی نیز در همان ابتدای کار دولت سیزدهم شهید قاسمی با وضعیت نامطلوب سلامتی پیگیر خدمات زائران بود، وزیر راه و شهرسازی نیز همین دغدغه را دارد و شبانه روز در حال پیگیری کیفیت خدمات به زائران است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: با رعایت اصول ایمنی و امنیت، تعداد زائران پروازهای اربعین در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ هزار نفر، در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰ هزار نفر، در سال ۱۴۰۲ به ۴۵۰ هزار نفر رسید و امسال از رکورد اعزام ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مبدا ۲۸ شهر عبور می کنیم.

محمدی بخش گفت: در تلاش هستیم تا آنچه در شأن و تراز زائران سید الشهدا هست را ارائه کنیم در همین راستا، گروه‌های شبانه روزی به منظور نظارت و بازرسی و رسیدگی به زائران در سراسر کشور مستقر شده اند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره):

اعزام ۷۰ درصد زائران عتبات از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در سال جاری

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ترمینال سلام با تدفین شهید گمنام ثبت بین المللی شد، گفت: امسال ۷۰ درصد زائران عتبات کل کشور از این ترمینال اعزام می شوند.

سعید چلندری در آیین آغاز پروازهای اربعین حسینی هم‌زمان با سالگرد تدفین شهید در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار کرد: امروز همکاران ما در این شرکت با افتخار به زائران اباعبدالله خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: ترمینال سلام با مساحت حدود ۵۴ هزار متر مربع برای خدمت به زائران عتبات محیا شده و این ترمینال با تدفین شهید گمنام ثبت بین‌المللی شد.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته ۸۲ درصد زائران اربعین و ۳۲ درصد از زائران خانه خدا از ترمینال سلام اعزام شدند و امسال نیز حدود ۷۰ درصد زائران عتبات از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

چلندری بیان کرد: ۲۵ موکب از سوی ارگان‌ها و شرکت‌های مستقر در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برپاشده‌اند و از لحظه‌ای که زائران شرف حضور پیدا می‌کنند مورد میزبانی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: نیروهای خدوم پلیس و سپاه فرودگاه امام خمینی(ره) در ایام اربعین اقدامی به عنوان چک و بازرسی انجام نمی‌دهند، بلکه به زائران اربعین حسینی خیر مقدم عرض می‌کنند و ایشان را هدایت می‌کنند.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در شهر فرودگاهی امام خمینی در ایام سفرهای اربعین برای ۱۷ هزار خودرو به صورت ۱۰۰ درصد رایگان جای توقف در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط:

پروازهای ویژه قشم ایر برای اربعین ۱۴۰۳: تسهیل سفر زوار به نجف با نرخ‌های مصوب

بخشنامه ممنوعیت نمایش و عرضه بلیت اربعین بالاتر از نرخ مصوب ابلاغ شد

 

اعلام ۱۲۸۰ پرواز برنامه‌ای و فوق العاده به فرودگاه امام خمینی(ره) تا امروز

سعید چلندری در حاشیه آیین آغاز پروازهای اربعین در ترمینال سلام به خبرنگاران گفت: حدود ۱۱۸۰ پرواز برنامه‌ای و حدود ۱۰۰ پرواز فوق‌العاده تا این لحظه به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام روز افزون پروازها به شهر فرودگاهی، پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۳۲۰۰ پرواز تا پایان عملیات اربعین حسینی انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر هواپیماها با حدود ۱۰ تا ۱۲ مسافر کمتر پرواز می‌کنند. اما از ساعت ۱۶ محدودیتی در تعداد مسافر برای اعزام وجود ندارد.

چلندری اظهار کرد: میانگین تاخیر پروازهای اربعین تا این لحظه ۱۳ دقیقه است که مربوط به ترافیک فرودگاه نجف و تاخیرات عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۴ شرکت داخلی و دو شرکت خارجی در عملیات اربعین ۱۴۰۳ به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

 

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی:

فروشندگان بلیت پروازهای اربعین باید پاسخگو باشند

شرکت‌های خدمات مسافرتی، سکوهای فروش بلیت یا شرکت‌های هواپیمایی باید بر اساس مشخصه بلیت و به هر طریقی که بلیت فروخته شده باشد، پاسخگو باشند و مرجع قضایی نیز با متخلفان برخورد خواهد کرد.

حسین مذنب دبیر ستاد اربعین و مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی در حاشیه آیین آغاز پروازهای اربعین حسینی در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورت محرز شدن گران فروشی بلیت هواپیمای اربعین، با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و سایر دستگاه مرتبط به برخورد با خاطیان خواهند پرداخت و در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم.

مذنب با اشاره به بازدید روز پنجشنبه گذشته خود از شهر فرودگاهی امام خمینی و نحوه عرضه و نرخ‌های بلیت پروازهای اربعین بیان کرد: شاهد رضایت عمومی زائران در این زمینه بودیم و برخی اعتراضات موجود نیز مربوط به پروازهای بیزینس کلاس یا پروازهای خارج از بازه زمانی تعیین شده برای فروش بلیت اربعین بود.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: شرکت‌های خدمات مسافرتی، سکوهای فروش بلیت یا شرکت‌های هواپیمایی باید بر اساس مشخصه بلیت و به هر طریقی که بلیت فروخته شده باشد، پاسخگو باشند و مرجع قضایی نیز با متخلفان برخورد خواهد کرد.

 

ترمینال سلام با دغدغه رفاه حال زائران در دولت سیزدهم تکمیل شد

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نواقص ترمینال سلام در ابتدای تحویل دولت در سال ۱۴۰۰ گفت: به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی، توسط شهید قاسمی و پیگیری‌های بذرپاش، تکمیل و بهره‌برداری از این ترمینال در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

حسین مذنب اظهار کرد: دولت سیزدهم در حالی از شهریور ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد که اولین اقدام آن عملیات اربعین حسینی بود و کل عملیات در حالی بر روی دوش فرودگاه امام بود که تعداد ویزای صادره برای ۶۰ هزار نفر به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

وی افزود: شهید رستم قاسمی در آن زمان دستور پیگیری رفاه حال زائران در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را صادر کرد و در حالی که ترمینال ۱ با ازدحام مسافر روبرو بود، اقدامات تکمیلی ترمینال سلام در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: ترمینال سلام با پیگیری های بذرپاش و تلاش مدیرعامل شهر فرودگاهی تکمیل شد و در خدمت زائران اربعین حسینی قرار گرفت که امروز شاهد ارائه خدمات به زائران اربعین و حج هستیم.

 

تازه‌های کسب و کار