ضرورت سرمایه گذاری در توسعه انبارها

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین: امان الله شهنوازی در خصوص بندر چابهار و فعالیت های که در این بخش صورت گرفته، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه زیرساخت های بندر چابهار اقدام های متعددی انجام داده است.

سرمایه گذاری در توسعه انبارها ضرورت دارد؛ اگر بندر شهید کلانتری و بندر شهید بهشتی به صورت مجزا دارای انبار باشند. تجار؛ با شرایط بهتری فعالیت خواهند کرد.

سرعت تخلیه و بارگیری کالا

شهنوازی بیان کرد: نکته دیگری که پیگیری آن اهمیت بسزایی دارد؛ سرعت تخلیه و بارگیری کالا است.

بندر چابهار پتانسیل آن را دارد که با سرعت نسبت به تخلیه کالاها اقدام کند ولی کمبود انبار باعث شده این بخش با چالش هایی روبرو شود.

کارنامه بندر چابهار

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: اگر گمرک با سازمان بنادر همراه شود می توان مشکلاتی که به آن اشاره شد را با سرعت حل کرد.

کارنامه بندر چابهار بسیار مطلوب است بدین جهت با اقدامات بسیار کوچک می توان این بندر را پویاتر کرد.

بندر چابهار از تحریم های ظالمانه معاف است و این امر یک فرصت برای کشور محسوب می شود.

پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار افزایش یافته و این خبر خوشی برای اقتصاد کشور است چرا که از این بندر می توان صادرات و ترانزیت کالا را افزایش داد.

توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه

عضو اتاق بازرگانی ایران در مورد توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه با هدف رونق بندر چابهار، افزود: برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه ضرورت دارد که هزینه های بندری کاهش پیدا کند تا تجار انگیزه بیشتری برای بهره گیری از بندر چابهار داشته باشند.

در حال حاضر بنادر امام(ره)، خرمشهر، اروند و… مشمول تخفیف های بندری هستند و ضرورت دارد که به بندر چابهار هم تخفیف های ویژه ای اعطا کند تا این بخش در مسیر رشد بیشتری قرار گیرد.

شهنوازی  گفت: هماهنگی بین کشورهای ایران، هندوستان، افغانستان و پاکستان اهمیت زیادی دارد.

وقتی این مجموعه ها با یکدیگر هماهنگ باشند مشکلات در این حوزه کمتر خواهد شد.

باید کریدور شمال-جنوب رافعال کرد و از طریق آستارا به کشورهای آذربایجان، قزاقستان و گرجستان به شوروی وصل شویم.

مطالب رپورتاژ