محمد حسن ذیبخش
الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

ضرورت اخذ روادید عراق برای مسافران اربعین

صنعت حمل و نقل آنلاین: محمدحسن ذیبخش در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیمات جدید اعزام زوار اربعین به کشور عراق بیان کرد: برای ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر بین ارگان‌های متولی سفر اربعین مقرر شده تمامی زوار حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری به کلیه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و کلیه شرکت‌های هواپیمایی عراقی اعلام کرد هیچ مسافری خارج از لیست اعلامی سامانه سماح نمی‌تواند در بازه زمانی 28 شهریور تا 10 مهر 1400 بلیت عراق تهیه کند و ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است.

محمدحسن ذیبخش در ادامه بیان کرد: تست منفی کرونا با اعتبار72 ساعت و تزریق هر دو دز واکسن از ضروریات است و مسافران حتما این موارد را باید رعایت کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: افرادی که کمتر از 72 ساعت در کشور عراق اقامت دارند نیازی به ارائه تست منفی کرونا برای سفر بازگشت از عراق به ایران ندارند و با همین تست منفی کرونا که از ایران می‌گیرند می‌توانند به کشور عراق سفر کنند و همچنین بابت ورود به ایران نیازی به تست منفی کرونا ندارند.

محمدحسن ذیبخش در خصوص نحوه تامین ناوگان گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای تأمین ناوگان اعزام این 60 هزار زائری که اعلام شده هیچ مشکلی ندارد و تمهیدات لازم در سازمان هواپیمایی کشوری دیده شده است. بابت دریافت بلیت نیز مشکلی وجود ندارد و در بازه زمانی 28 شهریور تا 10 مهرماه هماهنگی لازم بابت انجام پروازها صورت گرفته است.

در موضوع بحث قیمت تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا مسافران با قیمت بلیت مناسب به سفر اربعین مشرف شوند.

هماهنگی‌های صورت گرفته بر مبنای اعزام 30 هزار مسافر بود که همکاران ‌در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستند تا زوار با قیمت مناسب بتوانند به این سفر مشرف شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی در پایان بیان کرد: با توجه به گفت‌ و گوهایی که روز گذشته درخصوص لغو روادید صورت گرفته و در حال انجام است اخذ روادید عراق برای این سفر ضروری است و لغو روادید مربوط به بعد از اربعین است.

 

 

مطالب رپورتاژ