شتابان شمال؛ در بهره‌وری از ناوگان ملکی طرحی نو در انداخت

صنعت حمل و نقل آنلاین: با وجودی که حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور طی چند سال اخیر از خود مالکی و نبود برنامه‌ریزی حرفه‌ای در رنج بوده است، شرکت حمل و نقل سراسری کالای شتابان شمال توانسته با تملک حدود 1000 کامیون از انواع مختلف سهم قابل توجهی در جابه جایی محمولات یخچالی در کشور داشته باشد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین شرکت حمل و نقل سراسری کالای شتابان شمال در سال۱۳۸۷ با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات حمل و نقل در گروه سولیکو تاسیس شد. این شرکت مالکیت بیش از ۳۰۰ دستگاه کشنده سنگین و نیمه سنگین با نیمه یدک‌های یخچالی و بیش از ۷۰۰ دستگاه ایسوزو را در اختیار دارد.

امروز ماهنامه صنعت حمل و نقل میزبان حسن دوست حقی مدیر بیزینس حمل و نقل گروه سولیکو کاله، دکتر مصطفی لامعی، مدیر مارکتینگ شتابان شمال، دکتر کرامت پور مدیر توسعه شتابان شمال بود.

حسن دوست حقی مدیر بیزینس حمل و نقل گروه سولیکو کاله در گفتگو با سردبیر ماهنامه صنعت حمل و نقل در خصوص ظرفیت‌های کاری شرکت حمل و نقل سراسری کالای شتابان شمال گفت:

شرکت شتابان شمال نماینده انحصاری حمل محصولات هلدینگ سولیکو-کاله است و محصولات شرکت های کاله، پمینا، بهاران گل، گوشتی آمل، آریس، سوربن و غیره را از مبادی مختلف به سراسر ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای حوزه CIS و GIS حمل می‌نماید. این شرکت سالیانه حدود دونیم میلیون تن محصولات غذایی شامل لبنی، غذای آماده، سبزیجات منجمد، محصولات گوشتی، فرآورده های پروتیئنی، بستنی، شکلات و حمل بیش از نیم میلیون تن شیر از دامداری های سراسر کشور به کارخانه های کاله آمل و تهران را بر عهده دارد.

شرکت شتابان شمال، با توجه به دارا بودن حدود ۱۰۰۰ خودروی ملکی و در اختیار و به عنوان بزرگترین شرکت حمل یخچالی و حمل شیر خام، جهت سرویس دهی مناسب به مشتریان خود، تعمیرگاه های تخصصی ناوگان حمل را در برخی از استان های کشور ایجاد نموده به طوری که تعمیرگاه تخصصی ملکی شتابان در استان مازندران، بزرگترین تعمیرگاه خودروهای سنگین و نیمه سنگین در شمال کشور است.

این شرکت قابلیت همکاری با تولیدکنندگان محصولات لبنی، بستنی، گوشت خام، تره بار، شکلات و همچنین حمل محصولات یخچالی و فاسد شدنی، ارائه خدمات لجستیکی و انبارداری، حمل بین المللی وصدور بارنامه  را برای کلیه مشتریان خود دارد.

رکوردهای جالب شتابان شمال

حقی تاکید کرد: شرکت شتابان شمال با تکیه بر تجربه، تخصص و تعهد پرسنل خود در تلاش است رضایت مشتریان را همواره حفظ و در آینده نزدیک به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های حمل و نقل یخچالی خاورمیانه شناخته شود.

او یادآور شد کامیون‌های شرکت حمل و نقل توسعه شتابان شمال به طور مداوم بدون وقفه در حرکت هستند. جالب است بدانید در سال گذشته خودروهای ملکی شرکت به مسافت صدبار از زمین تا ماه حرکت داشته اند که عدد نجومی است. 10 درصد ماشین‌های شرکت دو راننده هستند. یعنی یک راننده مسیر را طی کرده و در میان راه پس از به منزل رفتن راننده اول، راننده دیگر راه را ادامه می دهد. یعنی ماشین در صنعت ما منتظر راننده نیست و متوقف نمی شود. میانگین سن ناوگان یخچالی کشور زیر 6 سال است.

شرکت حمل و نقل شتابان شمال امروز به جایی رسیده که علاوه بر حمل محصولات کاله مسیولیت جا به جایی نیازهای سایر شرکت‌های همکار را برعهده گرفته به همین دلیل بهره وری ناوگان شرکت در بهترین حالت در کشور تحقق پیدا کرده است.

مطالب رپورتاژ