سازمان بنادر؛ پسکرانه بنادری که فرصت سرمایه گذاری دارند را اولویت گذاری کند

کارشناس اقتصادی گفت: برای آنکه توسعه پسکرانه بنادر با سرعت انجام و نتیجه مطلوب آن عاید اقتصاد کشور شود، بهتر است که سازمان بنادر، بنادری که امکان توسعه پسکرانه را دارند، اولویت گذاری کند.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل‌و‌نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌دریانوردی،علیرضا محمدوند درباره وضعیت پسکرانه بنادر و الزام های که برای رونق آن وجود دارد گفت: پسکرانه بنادر؛ فرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری تولیدکنندگان ایجاد می کند، بدین جهت ضرورت دارد که برای رونق آن تمهیدات جدیدی از سوی دولت صورت گیرد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: برای آنکه توسعه پسکرانه بنادر با سرعت انجام و نتیجه مطلوب آن عاید اقتصاد کشور شود، بهتر است که سازمان بنادر و دریانوردی، بنادری که امکان توسعه پسکرانه را دارند، اولویت گذاری کند.
وی ادامه داد: اگر اولویت گذاری در کنار سیاست های تشویقی و حمایتی باشد، سرمایه گذاران به حضور در پسکرانه بنادر، ترغیب خواهند شد و همچنین شاهد فعال شدن تعداد زیادی از  تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر خواهیم بود.
این کارشناس اقتصادی اظهارداشت: در شرایطی که هزینه تولید افزایش پیدا کرده است و تولیدکنندگان به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، حضور در پسکرانه بنادر تا حد قابل توجهی از هزینه های آنها می کاهد.
وی گفت: برای اینکه استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر افزایش پیدا کند، در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای نیازمند توسعه هستیم، خیلی از تولیدکنندگان تمایل به فعالیت در نزدیکی بنادر را دارند، اما به جهت کمبود در زیرساخت های از حضور اجتناب می کنند.
محمدوند درباره مزیت های سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر افزود: واحدهای صنعتی که مواد اولیه شان از طریق واردات تامین می شود با حضور در پسکرانه بنادر دیگر هزینه ای بابت جابجایی مواد اولیه از بندر تا محل تولید نمی دهند، سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر و استفاده از خطوط ریلی سبب کاهش هزینه های توزیع در کشور می شود و‌ نکته دیگر اینکه تمایل به صادرات کالا افزایش پیدا می کند.

مطالب رپورتاژ