روسازی، پیاده‌راه سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی

روسازی، پیاده راه سازی و ایمن سازی موج شکن غربی بندر انزلی

صنعت حمل و نقل آنلاین: وحید رحمتی دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر بهره برداری از پروژه «روسازی، پیاده راه‌سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» را در راستای تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و نیز حرکت در مسیر تعامل هرچه بهتر شهر و بندر، با موفقیت و به منظور استفاده مردمی دانست. با توجه به موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر بندر انزلی به عنوان یک بندر تلفیقی با بافت شهری، از این مزیت به نحو مطلوب استفاده شد تا شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه «روسازی، پیاده‌راه سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی باشیم.

 عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی سازمان بنادر

این پروژه با هدف استفاده مردمی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱۲ میلیارد تومان لحاظ شد، درحالی‌که به عنوان یک تکلیف برای سازمان مطرح نبود، اما در راستای تحقق شعار تعامل شهر-بندر و مسئولیت‌های اجتماعی به مرحله عملیاتی رسید.

پروژه مذکور دارای ظرایف و پیچیدگی های خاص در بخش زیرساختی است و با تکیه بر توان داخلی و دانش مهندسان ایرانی ساخته شده است. مردم می‌توانند با پیاده‌روی روی موج‌شکن غربی بندر انزلی؛ زیرساخت‌های بندری و دریایی این بندر را مشاهده کنند و در عین حال از چشم‌انداز همزمان جنگل و دریا لذت ببرند.

ایجاد بسترهای معیشتی برای بومیان

جانمایی بسیار مناسبی در مورد پروژه «روسازی، پیاده‌راه سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور تحقق تعامل شهر-بندر و توسعه فرهنگ دریا‌محور صورت گرفته است. شرایط بسیار مناسبی به منظور استفاده از خدمات رفاهی و تفریحی با ایجاد این موج‌شکن فراهم شده و مردم می‌توانند از وجود قایق‌های ماهی‌گیری تعبیه شده در کنار موج‌شکن؛ از امکانات رفاهی ساخته‌شده و اطلاعات دریایی ارائه شده بهره‌مند شوند.

همچنین توجه به وضعیت معیشتی بومیان در ساخت پروژه؛ مدنظر قرار گرفته و بستر مناسبی برای ارتزاق و کسب درآمد بومیان و منطقه ایجاد شده ‌است.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بنادرودریانوردی، دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ساخت پروژه مربوطه از دی‌ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود. مدت ساخت ۲۵ ماه برآورد شد که با اشتغال‌زایی ۳۰ نفره موقت و ۱۵ نفره دائم همراه بود.

ساخت 2 ساختمان تفرجگاهی

در نهایت پیاده‌راه‌سازی به طول ۱۶۰۰ متر شامل سرایه‌های بتنی، کانال‌های تاسیساتی و…انجام شد و در عین حال ساخت ۲ ساختمان تفرجگاهی صورت گرفت که دارای ۲۰۰ متر فضای تفریحی است.

 

مطالب رپورتاژ