رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران: حوزه حمل و نقل و ترافیک تهران متحول خواهد شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتصاب دکتر مناف هاشمی، مورد حمایت و تایید اکثریت اعضای شورای شهر است، تصریح کرد: این مهم می‌تواند پشتوانه‌ی خوبی برای موفقیت ایشان در انجام اقدامات و اتخاذ تصمیمات موثر در راستای تحقق توسعه حمل و نقل همگانی در تهران باشد.

به گزارش سایت خبری ماهنامهصنعت حمل و نقل به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، ظهر روز گذشته (اول اردیبهشت) در جلسه تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همواره خواستار تعامل، همراهی و هماهنگی با این حوزه بوده‌ایم که متاسفانه این مهم در دوره‌ی معاون قبل محقق نشد و حال امیدوارم روند تعاملی که در دوره‌ی معاونت دکتر حجت آغاز شد، هر چه بهتر و بیشتر، ادامه یابد.

وی با بیان اینکه انتصاب دکتر مناف هاشمی، مورد حمایت و تایید اکثریت اعضای شورای شهر است، تصریح کرد: این مهم می‌تواند پشتوانه‌ی خوبی برای موفقیت ایشان در انجام اقدامات و اتخاذ تصمیمات موثر در راستای تحقق توسعه حمل و نقل همگانی در تهران باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بر اعتلای جایگاه سازمان حمل و نقل و ترافیک و احیای شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک به عنوان دو بازوی توانمند مدیریت حوزه‌ی حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد و گفت: متاسفانه در دوره‌ی گذشته‌ی مدیریت شهری، هم ادغام معاونت و سازمان ترافیک و هم واگذاری شرکت مطالعات جامع، آسیب جدی به این حوزه وارد کرد. معتقدم معاونت باید در سطح کلان مسائل و مشکلات را پیگیری کرده و سازمان ترافیک در سطح اجرا، همسو و همراه با این معاونت اقدام کند.
علیخانی در ادامه با اشاره به تعویق برگزاری «هجدهمین دوره کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» گفت: معتقدم برپایی این کنفرانس در ادوار گذشته، اعتباری برای حوزه حمل و نقل بود و اکنون نیز به واسطه برگزاری آن، می‌توان از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها و آخرین دستاوردهای دنیا برای پیشبرد اهداف این حوزه بهره گرفت.
وی بر برگزاری «هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» پس از اتمام وضعیت بیماری کرونا تاکید کرد و خواستار بهره‌مندی از تجارب اساتید و دستاوردهای بین‌المللی در این حوزه شد.

 

سردار مهماندار: خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک، دو بخش مهم شهرداری تهران هستند در ادامه سردار «محمدرضا مهماندار» رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه دو حوزه‌ی خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک، دو بخش مهم شهرداری تهران هستند که بیشترین نقش را در ارتقای کیفیت زندگی شهری دارند و عملکرد آنها تاثیر لحظه‌ای بر موضوعات و مشکلات شهر دارد، گفت: باید بپذیریم که حوزه‌ی حمل و نقل و ترافیک، نماد اعتباربخشی به مجموعه مدیریت شهری است.
وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات در این حوزه بر حسب نیاز شهر و شهروندان اولویت‌بندی و اجرا شود، تصریح کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رسیدن به اهداف طرح جامع باید مورد توجه قرار گیرد.

مطالب رپورتاژ