در نهمین کارگروه لجستیک کشور مطرح شد: تقسیم قدرت به بخش خصوصی

صنعت حمل و نقل آنلاین: نهمین کارگروه لجستیک کشورروز 13 آذر و در دو پنل  با موضوعات موانع و راهکارهای شکل‌گیری شرکت‌های توانمند لجستیک از منظر حقوق و اجرای در پنل اول و موضوع بازارگاه‌های الکترونیکی حمل‌ونقل بار در پنل دوم برگزار شد.

 

معاون‌حمل‌ونقل وزیر راه و شهر سازی در اولین سخنرانی این همایش گفت: حوزه حمل‌ونقل حوزه مورد علاقه بنده است که به مدت 27 سال است در آن کار کرده‌ام و جا دارد که از آقای تقی‌زاده به‌عنوان شروع کننده و پیشران قوی مباحث حوزه لجستیک تشکر کنم.

اوادامه داد: بخش حمل‌ونقل به شدت نیاز به نزدیکی و در کنار هم بودن بازیگران آن دارد. بنابراین امیدوارم که جناب تقی‌زاده از این پس نیز قبول کنند و در جلسات ما شرکت کنند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در زمینه مُدهای مختلف لجستیک مشکلات عدیده‌ای داریم که شامل شبکه زیر ساخت و بهره‌برداری نیز می‌شود. در این حوزه‌ها یکپارچگی را خیلی سخت می‌بینبم. چرا که در این زمینه تقسیم قدرت به درستی صورت نگرفته است و این مشکلی است که ممکن است در آینده نیز دچار آن شویم. اما امیدوارم که در این زمینه‌ها بتوانیم از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

آدم‌نژاد تصریح کرد:  به جای آموزش به بخش خصوصی باید تقسیم قدرت خوبی صورت بگیرد تا این بخش جایگاه خود را پیدا کند و نقش خود را نیز به عنوان بازیگر اصلی این حوزه ایفا کند. در این صورت است که مطمئن هستم در این حوزه می‌توانیم مفید و مثمر ثمر باشیم.

وی در ادامه افزود: در رابطه با بحث لجستیک سال‌هاست که در گروه‌های مختلف دانشگاهی مطالبی گفته شده است. اما به غیز از مراکز نظامی در این حوزه کاری صورت نگرفته است؛ دلیل این موضوع هم این است که با بازیگران اصلی آن برنامه‌ها پیگیری نشده است.

آدم‌نژاد به ذکر مثالی پرداخت و گفت: ما معمولاً راه‌آهن و یا فرودگاهی می‌سازیم و بعد منتظر می‌مانیم تا برایش واگن یا مسافر تهیه کنیم. در حوزه لجستیک هم اوضاع به همین منوال است. زمانی که مدیریت انبارها مطرح بود به جز صاحبان انبار بقیه بخش‌ها حضور داشتند. این موضوع نشان می‌دهد که بدون بازیگران اصلی‌، خروجی و عملکرد خوبی نخواهیم داشت.

آدم‌نژاد اظهار داشت: ما لجستیک را برای مدیریت صرفه‌جویی پایه‌گذاری می‌کنیم و بدون این بازیگران امکان کاهش هزینه وجود نخواهد داشت و  فقط زیرساخت‌ها توسعه خواهد یافت. در بحث آمایش سرزمین و لجستیک که آقای صفری مقدم و تقی‌زاده بررسی‌های خوبی برای آن انجام داده‌اند. و بنده هم فکر می‌کنم که کاتالیزور و تسهیل‌کننده خوبی در این راه خواهم بود

 

 

در نهمین کارگروه لجستیک کشور مطرح شد: تقسیم قدرت به بخش خصوصی

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ