ثبت رکورد تخلیه و بارگیری یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری

صنعت حمل و نقل آنلاین: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا ناحیه جنوب شرق موفق شد، درکوتا‌ه‌ترین زمان ممکن عملیات تخلیه و بارگیری یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری اقیانوس پیما را انجام دهد.

شرکت سینا بزرگترین پورت اپراتور بندری کشور

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین مسعود فربود مدیر شعبه کانتینری ناحیه جنوب شرق شرکت سینا گفت: کارکنان این شرکت موفق شدند عملیات تخلیه و بارگیری بر روی یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری اقیانوس پیما که در ترمینال دو کانتینری بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود را در کمترین زمان ممکن و با بیشترین بهره‌وری به پایان رسانند.

فربود در ادامه بیان کرد: حجم عملیات این کشتی 17544 TEU کانتینر و نرم استاندارد آن 103باکس کانتینر در ساعت بوده که پرسنل عملیات شرکت سینا موفق به کسب نرم 141 باکس کانتینر در ساعت بر روی این شناور شده‌اند.

وی برنامه‌ریزی مناسب، انسجام زنجیره عمليات، به روز بودن نرم افزارهای کانتینری، آماده به کاری تجهیزات و تکیه بر دانش بومی و ایرانی را علل کسب این موفقیت دانست و افزود: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به عنوان بزرگترین پورت اپراتور بندری کشور، ظرف سال‌های گذشته بارها موفق به کسب رکوردهای برتر عملیاتی بر روی کشتی‌های کانتینری در بندر شهید رجایی شده است و هم‌اکنون بیش از 50 درصد عملیات کانتینری کشور توسط این شرکت انجام می‌شود.

مدیر شعبه کانتینری ناحیه جنوب شرق شرکت سینا اعلام کرد: در سال گذشته 760 هزار TEU کانتینر و در دو ماهه اول سال جاری نیز 135 هزار TEU کانتینر توسط این شرکت در بندر شهید رجایی که بیشترین عملیات کانتینری را در کشور را داراست، جابه جا شده است.

فربود با بیان اینکه بعد از برجام حجم عملیات تخلیه و بارگیری توسط این شرکت به یک میلیون و 600 هزار TEU کانتینر رسید، اظهار داشت: البته ظرفیت تخلیه وبارگیری تا دو و نیم میلیون TEU کانتینر را داریم. همچنین این شرکت در بندر شهید رجایی ماهانه حدود 60 تا 70 هزار TEU کانتینر عملیات تخلیه و بارگیری انجام می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول: کالاها از کشورهای مختلف از جمله چین و هند وارد بندرشهید رجایی بندرعباس می‌شود که عملیات تخلیه و بارگیری آنها را انجام می‌دهیم.

فربود با اشاره به اینکه، اين شركت هم‌اکنون با دارا بودن ربع قرن سابقه در خدمات بندری و با داشتن ناوگان عظيمی از انواع ماشین آلات و تجهيزات بندری و پایانه مواد نفتی، توان ارائه خدمات برای میلیون‌ها تن كالا را در سال دارد و خدمات مناسبی را به کارفرماها و خطوط کشتیرانی جهت ارتقای رضایت شان ارائه می‌دهد، خاطر نشان کرد: مانورهای مختلفی را برگزار می‌کنیم تا میزان ارائه خدماتمان را به کشتی‌های خارجی و خطوط کشتیرانی افزایش دهیم.

استفاده از گنجینه متخصصان داخلی

مدیر شعبه کانتینری ناحیه جنوب شرق، علت اصلی موفقیت شرکت سینا را استفاده از متخصصان داخلی دانست و گفت: فعالیت نیروهای متخصص و باتجربه‌ای در شرکت سینا سبب شده این شرکت به عنوان شرکت تخلیه و بارگیری انتخاب شود.

وی با بیان اینکه پرسنل فعالی در زمینه های تعمیر، نگهداری و تجهیزات داریم افزود: قطعا اگر تجهیزات آماده به کار نباشند، عملیات به درستی انجام نمی‌شود، تحریم‌ها باعث شده در چند سال اخیر با اتکا به توانمندی پرسنل خودمان تعمیر بسیاری از تجهیزات را بومی‌سازی کنیم.

وی اشاره کرد: زمانی که قطعه‌ای خراب می‌شد، مجبور بودیم با صرف هزینه گزاف آن را از کشورهای خارجی خریداری کنیم، اما امروز با بهره‌مندی از مهندسی معکوس همان قطعه را در کارگاه‌های داخلی شرکت تعمیر کرده و استفاده می‌کنیم.

فربود با بیان اینکه کارگاه الکترونیک یکی از کارگاه‌هایی است که در این مدت در شرکت سینا راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: درکارگاه الکترونیک هرگونه بردی خراب شود پرسنل مهندسی معکوس انجام می‌دهند. خوشحالیم که باهمت متخصصان شرکت سینا دانش تعمیر و نگهداری تجهیزات بندری را بومی‌سازی کردیم.

اشتغال‌زایی بیش از یک هزار نفری در شعبه بندر شهید رجایی

مسعود فربود با اشاره به اینکه  این شرکت پیش از این با نام “بنياد بارانداز” پا به عرصه خدمات تخلیه و بارگیری نهاده بود، از استقرار شعبه‌های دیگر این شرکت در بنادر امام خمینی( ره) بوشهر و نوشهر خبرداد.

به گفته این مدیر، 850 نفر نیروی انسانی در شرکت سینا و 450 نفر هم در شرکت‌های پیمانکاری زیر مجموعه شرکت سینا در این حوزه فعالیت دارند که بیشترشان بومی و هرمزگان نشین هستند و در استخدام‌های جدید نیز از نیروهای بومی استفاده می‌شود وخوشبختانه هیچ‌گونه تعلیقی یا اخراج در طول این سال‌ها اتفاق نیفتاده است.

 کنترل کرونا

مسعود فربود درخصوص اقدامات شرکت سینا در 15 ماه اخیر و با شیوع کرونا گفت: جزو اولین شرکت‌هایی بودیم که اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را آغاز کردیم.

وی درباره کشتی‌هایی که از هند پهلو می‌گیرند نیز گفت: تلاش کرده‌ایم جهت جلوگیری از انتقال بیماری کرونا، پرسنل این شعبه با خدمه و کارکنان آن کشتی ارتباط نگیرند.

همچنین تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده، تنظیم شیفت‌های کاری، اجرای محدودیت‌های ورود و خروج، عدم حضور پرسنل در شرکت و بندر پس از تخلیه کالاها، پایش نیروی انسانی، تب سنجی از گیت ورودی و… را در برنامه داشتیم و ارائه خدمات به کشتی‌ها به صورت 24 ساعته انجام می‌شود.

فربود اضافه نمود: در زمینه کرونا به طور جدی در بندر شهید رجایی، تیم ایمنی، بهداشت و محیط زیست خود را به صورت کامل تجهیز و نفرات متخصص در این زمینه را استخدام کردیم. همچنین به صورت 24 ساعته از درب ورود ترمینال تا هنگام خروج، تب سنجی، توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده، انجام شد و بدین ترتیب توانستیم این اپیدمی را کنترل کنیم. خوشبختانه آمار مبتلایان شرکت بسیار پایین و انگشت شمار است.

ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا

مسعود فربود با بیان اینکه از سال گذشته در راستای فرمایش مقام معظم رهبری، رزمایش‌های مواسات و همدلی برگزار و بسته‌های معیشتی و غذای گرم را در محلات  توزیع کردیم؛ اظهار داشت: در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی به یکی از مراکز نگهداری معلولین کمک کردیم و حمایت‌هایی را برای ساخت و تعمیر خانه محرومين داشتیم.

وی در خصوص مشارکت در توزیع کولر و یخچال محرومين و نیازمندان استان و حمایت از مرکز نیکوکاری گلشهر بندرعباس که سه سال است پویش توزیع کولر و یخچال را در استان برگزار می کند‌ اعلام آمادگی کرد.

به گفته این مقام مسئول، همچنین این شرکت در تعمیر دستگاه ام آر ای بیمارستان صاحب الزمان (عج) بندرعباس  نیز مشارکت دارد.

مطالب رپورتاژ