توراپراتورها; وسیله ای برای تبلیغ گردشگران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

 

در جهان ۱۰۸ میلیون شغل به صورت مستقیم و سه ‌برابر این میزان، شغل غیرمستقیم مرتبط با حوزه گردشگری وجود دارد. گردشگری رشته‌­های مختلف دانشگاهی را نیز در بر می‌گیرد. در ایران نیز خوشبختانه این رشته­‌ها به‌صورت دانشگاهی راه‌اندازی شده و فارغ‌التحصیلان خوبی تربیت شده‌اند که سازمان میراث فرهنگی باید آنها را جذب کرده و با اتکا به این نیروهای جوان و متخصص، صنعت گردشگری را به روز کند. در این رابطه گفتگویی کوتاه با دکتر محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی داشتیم:

 

جوان­های علاقه ­مند بسیاری در کشور داریم که از مکان­های تاریخی و تفریحی کشور دیدن کرده­ اند و قصد دارند که به معرفی آنها بپردازند. چه برنامه ­ریزی­ هایی دارید تا از این توان داخلی برای معرفی فضاهای گردشگری بهره ببرید؟

توراپراتورهای مجازی را در داخل کشور فعال کرده­ ایم و قصد داریم از توانایی و قدرت علمی نسل جوان در فضای مجازی بهره ببریم. سازمان گردشگری و میراث فرهنگی برنامه ­ریزی کرده است تا افرادی که اطلاعات لازم را دارند بتوانند به راحتی وارد این عرصه شوند. از سوی دیگر 5 میلیون دانشجو در کشور داریم که این دانشجویان می­توانند در حوزه­ های مختلف مثل گردشگری سلامت، گردشگری ورزش، گردشگری خرید و … به ما کمک کنند. مثلا دانشجویانی که در حوزه پزشکی فارغ التحصیل شده ­اند می­ توانند در حوزه گردشگری سلامت فعالیت کنند و این حوزه را توسعه بخشند. دانشجویان و علاقه­ مندان می ­توانند در همان استارت­ آپ­ها به عنوان توراپراتورهای مجازی فعالیت …

ادامه گفتگو را می توانید در شماره 362 ماهنامه صنعت حمل و نقل ویژه گردشگری پایدار مطالعه کنید.

 

مطالب رپورتاژ