دوربین های کنترل سرعت

تمام محورهای شریانی کشور به دوربین های کنترل سرعت تجهیز می شوند

 دوربین های کنترل سرعت

برنامه نشست خبری معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صبح امروز در محل سازمان راهداری برگزار شد.در این نشست رئیس این سازمان به ارائه گزارش عملکرد خود در این سازمان پرداخت.

داود کشاورزیان در مورد آی‌تی‌اس «سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای» گفت: در مجموع طی سال‌های اخیر تلاش ما در حوزه آی‌تی‌اس آن‌چنان چشمگیر نبوده، به‌طوری‌که طی ۱۱ سال گذشته دوربین‌های متعددی در راه‌های کشور نصب‌شده‌اند اما عمده آن‌ها کار نمی‌کنند.

کشاورزیان گفت: درواقع ما دو نوع دوربین‌داریم، نوع اول دوربین‌های نظارتی هستند که چون به‌طور کامل در اختیار سازمان راهداری است، به‌خوبی و بدون هیچ مشکلی مشغول به کار هستند اما نوع دوم که دوربین‌های کنترل سرعت هستند و بین پلیس و سازمان راهداری مشترک است همواره با مشکلات بسیاری مواجه است.

رئیس سازمان راهداری اظهار داشت: توجه داشته باشید که از اوایل انقلاب تاکنون چیزی در حدود هزار دستگاه دوربین جاده‌ای در محورهای کشور نصب‌شده بود درحالی‌که سال گذشته قراردادی برای نصب دو هزار دوربین‌ ثبت تخلف در ۳۵ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور در مدت سه سال بسته شد.

معاون وزیر راه در گفت: ما مناقصه‌ای برگزار کردیم و انتظار داشتیم مثل گذشته چندین شرکت این پروژه را بر عهده بگیرند و دوربین‌ها را با شکل‌های متفاوت و در محل‌های متفاوت نصب کنند و دائماً هم با زنگ‌زدگی و خراب شدن و ناکارآمدی دوربین‌ها مواجه نباشیم اما یک شرکت پیشنهاد داد که تمام محورهای شریانی کشور را تجهیز خواهد کرد و ما از این طرح استقبال کردیم و قرارداد بستیم.درحال‌ حاضر این تیم متخصص به بهترین نحو مشغول فعالیت است و دیگر مشکل عدم رسیدگی و کارنکردن دوربین‌ها را نداریم

مطالب رپورتاژ