تحول بزرگ در افزایش خطوط ریلی کشور

 به گزارش خبرنگار  صنعت حمل و نقل آنلاین: وزیر راه و شهرسازی، محمد اسلامی پروژه راه آهن زاهدان – چابهار را از مهم‌ترین و طولانی ترین پروژه ریلی کشور دانست.

اسلامی در ادامه طول مسیر اصلی این پروژه را ۶۲۷ کیلومتر اعلام کرد و گفت؛ خطوط اصلی این پروژه ۶۲۷ کیلومتر و خطوط فرعی و روستایی حدود ۱۰۰ کیلومتر است.

اتصال ۵ استان به شبکه ریلی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر شعار دولت تدبیر و امید تصریح کرد: طبق وعده های دکتر روحانی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام مبنی بر اتصال ۵ استان به شبکه ریلی کشور هر ۵ استان در دولت دوازدهم به ریل متصل شد و ما شاهد بهره برداری از آن پروژه ها بودیم.

۷ پروژه ریلی در دست اقدام

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ما ۷ پروژه ریلی را در دست اقدام داریم که مهم‌ترین آن ها همین پروژه چابهار است که امروز ریل گذاری را از سمت چابهار آغاز کردیم.
سه ماه گذشته از سمت زاهدان ریل گذاری مکانیزه را آغاز کردیم.
در اواخر آبان راه آهن خواب هرات را که از پروژه های بین المللی و ترانزیتی به کشور افغانستان است با حضور مقامات عالی دو کشور افتتاح خواهیم کرد.
در حوزه راه آهن یزد – اقلیم، میانه – اردبیل ، همدان‌- سنندج ‌در روز پنجشنبه ریل گذاری آن را از سمت همدان آغاز کردیم .

هفت پروژه باقیمانده

اسلامی در خصوص اتصال بندر رشت به بندر کاسپین و پروژه های اصفهان به شهر کرد گفت: این پروژه ها از جمله هفت پروژه باقیمانده است که حداکثر این هفت پروژه تا آخر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تحول بزرگ در خطوط ریلی

مجموع خطوط ریلی کشور را که اول دولت یازدهم حدود ۱۰ هزارو هفتصد کیلومتر بوده به حدود ۱۶ هزار کیلومتر خواهد رساند که یک تحول بزرگی است که در خطوط ریلی به وجود آمده است.
اسلامی تاکید کرد: مورد‌مهمی که در حوزه ریلی رخ داده عضویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مشترک المنافع و تفاهم نامه های چندجانبه ای است که با شرکت های راه آهن‌ کشورهای منطقه منعقد شده که با تعرفه و شیوه نامه های واحد می توانیم سهم ترانزیت ریلی خودمان را افزایش دهیم تا راه آهن جمهوری اسلامی ایران بتواند از شرق به غرب برای اتصالات بارهای کریدورهای شمال-جنوب و شرق به غرب سهم بزرگ‌تری را بر عهده گیرد .

تعطیلی شهر فرودگاهی چابهار

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعطیلی شهر فرودگاهی چابهار بیان کرد: شهر فرودگاهی چابهار یکی از پروژه های مصوب است . مشکلاتی که در چابهار بروز کرده‌ در حال رسیدگی است و ابهامات و مشکلاتی که متصور شده بود سادگی خواهد شد و برای آن تصمیم گیری می شود.

مطالب رپورتاژ