دهکده گردشگری بوشهر

بکارگیری پتانسیل های دریایی در دهکده گردشگری بوشهر

ناصر امیرزاده  گفت: دهکده گردشگری دریایی بوشهر به عنوان یکی از مهمترین اماکن تفریحی استان بوشهر مطرح شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون در این دهکده گردشگری دریایی انواع تفریحات دریایی و خدمات پذیرایی به گردشگران ارائه می شود.
وی بر ضرورت افزایش گشت های دریایی از طریق این دهکده گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی و علاقه مندان فعال در زمینه ترددهای دریایی می توانند پس از اخذ مجوزهای لازم، نسبت به ورود شناور خود به این دهکده اقدام کنند.

همچنین مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از استقرار کشتی ” ایران جوان ” در دهکده گردشگری دریایی بوشهر از تابستان امسال خبر داد و در ادامه گفته های خود از اعلام آمادگی سرمایه گذار کشتی ” ایران جوان” به منظور فعالیت در این دهکده گردشگری دریایی خبر داد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: پیش بینی می شود با اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت این شناور تفریحی، از آغاز فصل تابستان شاهد فعالیت این کشتی و انجام گشت های دریایی شبانه در دهکده گردشگری دریایی بوشهر باشیم.
وی دلیل فعالیت شبانه این کشتی در ایام تابستان را گرمای شدید هوا در طول روز عنوان کرد و گفت: شبهای تابستان در بوشهر برای گردشگران مناسب تر است.
امیرزاده یادآور شد: این کشتی از ظرفیت 120 نفر گردشگر برخوردار است و در آن امکانات پذیرایی و تفریحی به گردشگران ارائه خواهد شد.
وی در ادامه گفته های خود به دهکده توریستی دریایی عسلویه واقع در ساحل شیرین نو این شهرستان صنعتی اشاره کرد و گفت: بهره برداران این دهکده توریستی دریایی روز به روز با رفع برخی نواقص موجود در جلب بیشتر گردشگران تلاش می کند.
وی با بیان اینکه امسال دومین سالی است که از فعالیت این دهکده گردشگری دریایی می گذرد، بیان کرد: با رفع برخی نواقص موجود در سال گذشته، امسال گردشگران رضایت بیشتری از نحوه خدمات رسانی در این مجموعه دارند.
این مقام مسئول در استان بوشهر اذعان داشت: هم اکنون با وجود گرمای هوا در جنوب کشور، این دهکده در شب ها بسیار مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: در این دهکده گردشگری ویلاهای روی آب نیز ساخته شده که هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته اند.
وی وجود این دهکده گردشگری دریایی را یکی از زمینه های رشد و توسعه توریسم دریایی در آبهای خلیج فارس اعلام کرد.
امیرزاده اذعان داشت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در تلاش است تا با همکاری بخش خصوصی زمینه های جذب هر چه بیشتر گردشگران را از طریق ایجاد امکانات جذاب گردشگری و پذیرایی در این استان فراهم کند.
وی در ادامه گفته های خود از انجام اقدامات گسترده اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری استانداری در راستای فراهم کردن امکانات گردشگری در سواحل استان خبر داد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یکی ازمهمترین این اقدامات را انجام مطالعات به منظور جانمایی ساخت پلاژ های ویژه شنا در طول نوار ساحلی استان بوشهر اعلام کرد.

مطالب رپورتاژ