توسعه ترانزیت ریلی

بررسی توسعه ترانزیت ریلی به اروپا در نشست چهار جانبه تهران

مدیران ریلی کشورهای ایران، گرجستان و آذربایجان همراه مدیر شرکت «اوراسیا لجستیک» و مدیر منطقه خاورمیانه شرکت «دویچه بان» در شرکت راه‌آهن ایران به منظور توسعه ترانزیت ریلی از اروپا به ایران و انتقال کالا به سایر کشورها همچون هند و چین و بالعکس بحث و گفتگو کردند.


دیدار مدیران راه‌آهن ایران، گرجستان، آذربایجان و آلمان به‌منظور هماهنگی برای راه‌اندازی ترانزیت ریلی از ایران به اروپا با حضور محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران، ماموکا باختادزه رئیس راه‌آهن گرجستان، جاوید قربانوف مدیرعامل راه‌آهن آذربایجان و آندره همپل مدیر شرکت «اوراسیا لجستیک» و آرش میرزایی مدیر منطقه خاورمیانه شرکت مهندسی مشاور «دویچه بان» آلمان، در شرکت راه‌آهن برگزار شد.

محسن پورسیدآقایی در ابتدای این نشست از موفقیت حمل آزمایشی کانتینرهای ترانزیتی  مسیر هند-ایران-روسیه خبر داد و گفت: کانتینرها ظرف ۲۲ روز به مقصد حمل شد که بیانگر رفع تمام مشکلات ترانزیت کالا در منطقه با کریدور عبوری از ایران است. به‌طوری‌که کانتینرها پس از بارگیری در بندرعباس با قطار تا قزوین و سپس ادامه مسیر از قزوین تا آستارای آذربایجان و مسکو با کامیون حمل می‌شود.   همچنین می‌توان کانتینرهای اروپایی را به گرجستان، آذربایجان و سپس آستارا و در نهایت بندرعباس حمل کرد.
وی افزود: صاحبان کالا می‌توانند با استفاده از این کریدور از شرایط بهتری در فضای بازرگانی بهره‌مند شوند.

مطالب رپورتاژ