گفتگو با تیبور دوورسکی نماینده فروش خارجی شرکت آمیت

صنعت حمل و نقل آنلاین: در حاشیه برپایی نمایشگاه ریلی با یکی از شرکت کنندگان خارجی سازنده قطعات الکترونیکی در حوزه ریلی گفتگو کردیم. تیبور دوورسکی نماینده فروش خارجی شرکت آمیت، به خبرنگار ماهنامه صنعت حمل و نقل در خصوص دلایل حضور این شرکت در پنجمین  نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اینگونه توضیح داد:

شرکت آمیت سازنده قطعات الکترونیک برای وسایل نقلیه ریلی است و از جمهوری چک و شهر پراگ در این نمایشگاه شرکت کرده است. شرکت هایی که ما با آن ها همکاری می کنیم معمولا تولید کننده های واگن و قطار و وسایل نقلیه ریلی از کشورهای چین، هند، ترکیه، امریکای جنوبی و… هستند. همچنین در ایران با شرکت هایی مانند شرکت  قطارهای مسافربری رجا، متروی مشهد، ایریکو، مپنا، واگن پارس و ریل ترابر و شرکت های خصوصی دیگر در زمینه سیستم های اطلاع رسانی، سیستم های صوتی و تصویری قطارهای مسافری و مترو همکاری داریم و وارد مذاکراتی شده ایم.

شرکت آمیت بازار ایران را بازار بسیار خوبی می بیند و اینکه با همکاری و پشتیبانی شرکای داخلی مثل شرکت های مترو و تولید کننده های واگن، بتواند تکنولوژی مدرن روز را وارد ایران کند. در زمینه خدمات پس از فروش و آموزش نیز فعالیت هایی می کنیم. سال گذشته نیز مانند امسال در این نمایشگاه شرکت داشتیم و همین نمایشگاه باعث شده که مذاکرات خوبی با شرکت ها داشته باشیم. البته مذاکرات کوتاه نیستند و تا منجر به قرارداد شوند زمان نیاز است اما به آینده بسیار امیدوار هستیم. البته تا به حال سفارشی دریافت نکرده ایم و بیشتر در رابطه با نیازها مذاکره می کنیم. ما با بازار ایران نیز از راه های دیگر همچون شرکت cric  چین  که شرکتی شناخته شده در بازار ایران است و در رابطه با واگن های مترو فعالیت می کند، در ارتباط هستیم. شرکت آمیت به صورت مستقیم و غیرمستقیم با شرکت های داخلی ارتباط دارد. ما نگاه مثبتی داریم که مسافران ایرانی به زودی در سفرهایشان در شهرها با قطار از سیستم های اطلاع رسانی و سیستم های صوتی-تصویری آمیت که در قطارها نصب شده است لذت ببرند. ناگفته نماند که بدون حمایت شرکای داخلی این همکاری امکان پذیر نخواهد بود و نمی توانیم بدون آنها همکاری خوبی با بازار ایران داشته باشیم.

بزرگترین چالشی که وجود دارد و باید به آن دقت شود تا بتوان راهکاری برای آن یافت، جریان پولی در داخل و خارج از ایران است که باید ارتباط به راحتی برقرار شود تا بسیاری از مشکلات از سر راه برداشته شود. تسهیل روابط مالی موجب تاثیر مستقیم  و غیر مستقیم در بازار کار ایران و موجب پایین آمدن هزینه ها می شود. با توجه به اینکه صنعت ریل صنعت ویژه ای است و کاملا با 3 فاکتور مهم ایمنی، محیط زیست و صرفه جویی در سوخت همراه است در نتیجه صنعت گرانی است و شرکت ها باید بتوانند محصولاتی دارای استاندارد و ایمنی بالا با قیمت مناسب  را خریداری کنند تا در خدمت مردم ایران باشد.  

بازار ایران بازار جذابی برای شرکت های داخلی و خارجی است. باید سیاست هایی تعریف شود تا ایران بتواند بهترین بهره وری را از موقعیت خود داشته باشد. مطمئن هستم که شرکت آمیت در بازار ایران بسیار موفق خواهد بود، زیرا از گذشته تا حال روابط بسیار خوبی بین این دوکشور وجود دارد و این ارتباط خوب پیش زمینه ای است تا بتوانیم روابط را قوی تر کنیم. با توجه به اینکه تحریم ها برداشته شده آینده روشنی را برای ایران پیش بینی می کنم.

 

 

 

 

 

 

 

گفتگو با تیبور دوورسکی نماینده فروش خارجی شرکت آمیت

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ