ایران به حوزه توریسم سلامت VIP ورود کند

صنعت حمل و نقل آنلاین: این روزها اخبار توسعه گردشگری سلامت و به ­خصوص توسعه یکی از زیرشاخه‌های آن که گردشگری پزشکی است داغ است. چنانکه چندی پیش طرح گردشگری پزشکی در بیمارستان­های تامین اجتماعی نیز آغاز به کار کرد.

بهنام شکیبایی بنیانگذار جراحی­های میکروسکوپی بازسازی استخوان فک و ایمپلنت در حاشیه این مراسم با ارایه پیشنهاد ایجاد طرحی ویژه توریسم سلامت برای افراد خاص به صورت VIP گفت: هرچند این روزها تاکید ایران بر ارایه خدمات ارزان قیمت در حوزه پزشکی و گردشگری سلامت است اما با توجه به تخصص و امکاناتی که در ایران در حوزه پزشکی وجود دارد می‌توانیم بیمارانی را که می­خواهند خدمات VIP دریافت کنند نیز جذب کنیم.

او که به دعوت ریاست جمهوری برای تاسیس بزرگترین مرکز تحقیقاتی دندانپزشکی میکروسکوپی به ایران آمده است پیرامون طرح توریست سلامت VIP گفت: این طرح بخش ویژه­ای از برنامه­های توریسم سلامت است و بسیار شخصیت محور عمل می‌کند.

شکیبایی خاطرنشان کرد: همان­طور که در دنیا افرادی هستند که به دنبال دریافت خدمات ارزان قیمت هستند، درعین حال بیمارانی هم هستند که هزینه درمان برای آنها مهم نیست و فقط به دنبال بهترین متخصصان و بهترین خدمات برای درمان هستند. این امر سبب می‌شود تا برای بدست آوردن خدمات مورد نظر، به هر جای دنیا سفر کنند تا متخصص خود را برای درمان بیابند.

او با اشاره به آنکه هرچند هنوز توریسم سلامت VIP در کشور ما اهمیت ویژه‌ای ندارد تاکید کرد: باید وضعیت کنونی تغییر کند و ایجاد این تغییر دشوار نیست. چنان­که من توانستم میزبان افرادی مانند رییس شورای شهر زوریخ، مشاور صدراعظم آلمان، برادرزاده شیخ شارجه از امارات و نماینده مجلس کویت در ایران به همراه خانواده‌هایشان باشم و کارهای درمانی آنها را در ایران انجام دهم. این افراد در قالب توریست VIP به ایران آمدند و توانستند روابط جدیدی را در حوزه بین‌الملل برای کشورمان رقم بزنند.

رییس بخش ایمپلنتولوژی بزرگترین انجمن دندانپزشکی میکروسکوپی در جهان معتقد است در صورت تحقق جذب توریست سلامت VIP باید زیرساخت­های لازم نیز برای این دسته از گردشگران فراهم شود. این زیرساخت‌ها شامل هتل­های ۵ ستاره، حمل و نقل عالی و تخصصی، خدمات ویژه، نیروی انسانی آموزش دیده و… می‌شود. درعین حال باید مدرن­ترین تجهیزات و قطعات درمانی آن رشته در اختیار چنین متخصصانی قرار گیرد.

شکیبایی ادامه داد: می‌توانیم با ایجاد زمینه حضور متخصصانی که بنیان‌گذار رشته‌های جدید در کشور هستند، باب جدیدی در حوزه توریسم سلامت ایران باز کنیم. می‌توانیم ایران را تبدیل به مقصدی کنیم که صرفا خدمات ارزان قیمت ارایه نمی‌دهد، بلکه مقصدی است که خدمات توریسم سلامت VIP نیز دارد.

مطالب رپورتاژ