اولین بندر سبز استرالیا با هدف استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر

صنعت حمل و نقل آنلاین: اولین بندر سبز استرالیا با هدف استفاده از انرژی های تجدید پذیر و حفاظت از محیط زیست در سواحل غربی استرالیا احداث می شود.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین به نقل از پورت استراتژی، شرکت Greenfield Gascoyne Gateway طرح ساخت بندر تک اسکله در آب‌های عمیق در اگزموث در غرب استرالیا را ارائه کرده است. در صورت انجام این پروژه، این بندر، اولین بندر در استرالیا خواهد بود که طرح‌های بازآفرینی محیط زیستی را در طراحی و بهره‌برداری خود لحاظ می‌کند.
در این راستا، اقدامات این بندر شامل مدیریت بهتر امور دریایی برای تردد کشتی‌های بزرگ‌تر،  کاهش میزان حضور کامیون‌ها در محیط بندر، کاهش انتشار آلاینده‌ها در بخش حمل و نقل، ساخت یک مزرعه خورشیدی و ذخیره نیرو برای تأمین انرژی اسکله و تأمین نیرو برای سیستم آب شیرین کن با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر است.
Gascoyne Gateway در وب سایت خود اعلام کرد: به عنوان اولین بندر سبز استرالیا، این شرکت متعهد است به احیا و مدیریت محیط زیست منطقه کمک کرده و در محافظت از آن سهمی داشته باشد.
این شرکت در نظر دارد با تأمین اعتبار بخش خصوصی، ساخت و بهره‌برداری از این بندر را آغاز کند. ساخت این بندر به ترافیک دریایی موجود در خلیج اگزموث کمک شایانی خواهد کرد و انتظار می‌رود با اتمام این پروژه، مقررات بهینه تری برای ترافیک دریایی موجود در این خلیج و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای تنظیم شود. این پروژه قرار است در صنایع متنوعی از جمله کشاورزی، انرژی‌های تجدید پذیر، آب و تدارکات، فرصت‌های شغلی ایجاد کند.
در حال حاضر ، پروژه Gascoyne Gateway در مرحله اول توسعه قرار داشته و پیش‌بینی می‌شود مرحله برنامه‌ریزی و تصویب پروژه سه سال به طول انجامد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساخت و ساز در اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و بندر از اوایل سال ۲۰۲۵ شروع به کار خواهد کرد.

مطالب رپورتاژ