الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

اولویت اقتصادى کشور؛ ایجاد صنایع آب‌بر در پسکرانه بنادر

صنعت حمل و نقل آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد صنایع آب‌بر در پسکرانه بنادر باید به اولویت اقتصادى کشور تبدیل شود، گفت: این اقدام با ایجاد مزیت صادراتى و کاهش هزینه تمام شده، همراه خواهد بود و می‌تواند به صلاح محیط زیست نیز باشد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، فرهاد طهماسبی در رابطه با مزایای انتقال صنایع بزرگ و گسترش فازهای توسعه‌ای صنایع، در پسکرانه بنادر، اظهار داشت: ایجاد صنایع آب بر در نزدیکی سواحل و پسکرانه بنادر باید به یک اولویت اقتصادی برای کشور تبدیل شود تا با بهترین شکل بتوانیم از ظرفیت‌های دریایی و بندری و نیز پتانسیل های صنعتی و تولیدی کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این ایجاد صنایع آب‌بر در نزدیکی سواحل و بنادر از مزیت صادراتى برخوردار است و با توجه به ظرفیت‌هاى حوزه حمل و نقل دریایى و نزدیکى به دریا، مسیر حمل کالا کاهش یافته و از مدت زمان انتقال کالا کاسته مى‌شود و در نهایت هزینه حمل و نقل و قیمت نهایى کالا به همین دلیل کم‌تر مى‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه انتقال صنایع آب‌بر به پسکرانه بنادر، باید مسائل مختلفى در نظر گرفته شود، عنوان کرد: به نظر مى‌رسد که انتقال صنایع آب‌بر به پسکرانه بنادر هزینه‌بر باشد اما در رابطه با ایجاد صنایع آب بر در این مناطق به طور حتم باید اقدام کرد.

طهماسبى با اشاره به اینکه قطعا ایجاد صنایع آب‌بر در نزدیکى سواحل به صلاح کشور است، گفت: با توجه به پتانسیل‌هاى حوزه دریایى و بندرى ایران و اتصال به آب‌هاى آزاد و در عین حال وسعت سواحل و پسکرانه بنادر کشور، بدون شک ایجاد صنایع آب بر در پسکرانه بنادر به سود اقتصاد ایران و فعالان اقتصادى است.

وى در ادامه به وظایف دولت در مورد ایجاد صنایع آب بر در پسکرانه بنادر اشاره و اظهار کرد: در این زمینه دولت باید با برنامه‌ریزى و اجرا به صورت جدى ورود کند تا شاهد ایجاد فعالیت‌هاى صنعتى، تولیدى، خدماتى و ارزش افزوده‌اى در پسکرانه بنادر باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه برنامه پنج ساله هفتم توسعه آینده‌نگر خواهد بود، خاطرنشان کرد: مجلس شوراى اسلامى تعامل نگر است و به طور حتم با بررسى و اطمینان از اینکه ایجاد صنایع اب بر در پسکرانه بنادر به صلاح کشور خواهد بود نسبت به الزام‌آور کردن این مساله اقدام می‌کند.

مطالب رپورتاژ