انتقال ۴ دستگاه گنتری‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۴ دستگاه گنتی‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار انتقال می شود که این امر با مصوبه هیأت دولت است.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی با بیان اینکه  هماهنگی‌ لازم برای انتقال ۴ دستگاه گنتی‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار انجام شده است، افزود: اسفندماه سال ۹۷ با حضور وزیر راه و شهرسازی ۸ دستگاه مکنده غلات در بندر چابهار به بهره‌برداری رسید که از این تعداد، ۶ دستگاه متعلق به بندر امام خمینی (ره) بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  ادامه داد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران قرار شد  ۴ دستگاه گنتی‌کرین به بندر امام خمینی(ره) منتقل شود که این کار توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

وی  با بیان این‌که تاکنون ۴ دستگاه مکنده غلات به بندر امام و یک دستگاه به بندر شهید رجایی منتقل شده است، تأکید کرد: اساسا به این میزان تجهیزات در بندر چابهار نیاز نداشتیم،‌ البته مصوبه را تغییر دادیم و اعلام کردیم احتمال دارد گنتی‌کرین‌های (جرثقیل دروازه‌ای) بندر چابهار با تاخیر وارد شود، بر این اساس ۲ دستگاه مکنده غلات در این بندر باقی ماند.

آقایی گفت: هماهنگی‌های لازم برای انتقال ۴ دستگاه گنتی‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار انجام شده است.

مطالب رپورتاژ