انتظار صدها کشتی در ورودی و خروجی کانال سوئز

صنعت حمل و نقل آنلاین: بنادر اروپا برای افزایش میزان ترافیک پس از آزاد شدن کشتی Ever Given و بازگشایی مجدد کانال سوئز آماده می‌شوند.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین به نقل از پورت استراتژی، تردد در کانال سوئز  پس از آزاد شدن کشتی  Ever Given از سرگرفته شد، اما هنوز صدها کشتی در ورودی و خروجی کانال منتظر هستند تا از کانال عبور کنند. عبور تعداد زیادی شناور و کشتی از کانال در مدت زمان کوتاه به معنی افزایش ترافیک در بنادر مقصد این کشتی‌ها است.
در این میان اداره بندر گوتنبرگ و شرکت APM Terminals Nordic به شرکت‌های حمل و نقل جهانی این فرصت را داده‌اند که مستقیماً به بندر گوتنبرگ بروند.
الویر ژانیچ، مدیر اجرایی GPA گفت: به جای اینکه در چندین بندر اروپایی ترافیک بالای کشتی‌ها ایجاد شود، این فرصت را فراهم می‌کنیم تا این کشتی‌ها مستقیماً به بندر گوتنبرگ بیایند. در اینجا  شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند کالاها مورد نظر خود را تخلیه کنند و به سرعت به مشتریان برسانند.
علاوه بر این می‌توان محموله‌ها را برای حمل و نقل بیشتر به سایر بنادر اروپا به کشتی‌های فیدر کوچکتر ترانشیپ کرد. در این صورت کشتی‌های بزرگتر می‌توانند با سرعت بیشتری به روند عادی فعالیت‌های خود برگردند.
به شرکت‌های حمل و نقل که کشتی‌ها را مستقیماً به گوتنبرگ هدایت می‌کنند، تخفیف هزینه خدمات بندری ارائه می‌شود.
در بسیاری از بنادر مقصد در اروپا از جمله بندر والنسیا در اسپانیا، ترمینال‌ها و شرکت‌های حمل و نقل مدیریت خود را بر روی هماهنگی کانتینرهای خالی متمرکز می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محوطه ترمینال‌ها برای تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری آماده باشند.

مطالب رپورتاژ