الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

افزایش ترانزیت کشتی‌ها از کانال پاناما

صنعت حمل‌ و نقل: طبق گزارش اداره کانال پاناما، با افزایش حجم تجارت جهانی پس از شیوع ویروس کرونا، ترانزیت کشتی‌ها از این کانال درحال بازگشت به وضعیت قبل است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین به نقل از بلومبرگ، ایلیا اسپینو دو ماروتا، معاون مدیر کانال پاناما، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: تردد کشتی‌های کانتینری از این کانال در حال افزایش است و در این میان شناورهای حامل‌های LNG و گاز مایع از سریع‌ترین بخش‌هایی هستند که افزایش ترانزیت از این کانال را ثبت کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود در این سال مالی در حدود ۱۳ هزار کشتی از این کانال تردد کنند، در حالی که این رقم سال گذشته ۱۲،۲۴۵ بوده است؛  شرکت‌های حمل و نقل که بین سواحل قاره آمریکا و کشورهای آسیای شرقی تردد می‌کنند از مشتری‌های اصلی کانال پاناما هستند.

اسپینو دو ماروتا که یکی از مهندسین پروژه توسعه کانال از ۲۰۱۶ بوده است، افزود: تعداد ترددهای لغو شده از این کانال در سال جاری کمتر از سال ۲۰۲۰ بوده و تعداد کشتی‌های عبوری حامل خودرو از این کانال به آرامی در حال بازگشت به وضعیت قبل است.

کشتی‌های کروز و مسافری که در میان بخش‌هایی مختلف حمل و نقل دریایی بیشترین ضرر را در دوران کرونا تجربه کرده‌اند، به دنبال برنامه‌ریزی بیشتر برای سفرهای دریایی در سال ۲۰۲۲ هستند.

مقامات اداره کانال پاناما با بررسی تجربه مسدود شدن کانال سوئز و مشکلاتی که برای روند تجارت جهانی به وجود آمد، برنامه گسترش این کانال که از سال ۲۰۱۶ اغاز شده بود را تسریع کردند؛ طول کانال پاناما از کانال سوئز کوتاه‌تر بوده و بادها و طوفان‌های سنگین باعث برهم خوردن تعادل و کنترل کشتی‌ها نمی‌شود.

 

مطالب رپورتاژ