الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

افتتاح باقیمانده آزادراه شرق اصفهان؛ کاهش ۱۵ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای

صنعت حمل و نقل آنلاین: بهره برداری از بخش باقیمانده آزادراه شرق اصفهان به طول ۸ کیلومتر در هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به انجام خواهد رسید.

خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین درگفتگو با دکتر علیرضا صلواتی، مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در خصوص آخرین خبر در مورد وضعیت آزادراه شرق اصفهان بیان کرد: در آبان ماه 1399 بخشی از قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان به بهره براری رسید.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در ادامه با اشاره به بخش باقیمانده از قطعه 2 آزادراه شرق اصفهان گفت: از مهمترین بخش‌های این آزادراه، قسمت باقیمانده از قطعه 2 آزادراه شرق اصفهان است و این کریدور را به کریدور جاده‌ای شرقی – غربی کشور و جاده نائین متصل می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: طی ماه‌های اخیر این کریدور تکمیل شده و مقرر است در هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.

هزینه ساخت پروژه

صلواتی در پاسخ به این سوال که چه میزان هزینه ساخت این پروژه شده گفت: هزینه ساخت ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه شرق اصفهان بیش از یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است که در حال حاضر ارزش روز آن به ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال می‌رسد.

مزایای افتتاح بخش باقیمانده آزادراه شرق اصفهان

صلواتی اظهار کرد: از مزایای افتتاح بخش باقیمانده آزادراه شرق اصفهان تکمیل بخش باقیمانده آزادراه شرق اصفهان است که باعث تسهیل حمل و نقل بار و مسافر استان‏های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد می‌شود.

 

  صلواتی افزایش بهره ‏وری آزاد راه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان و اتصال کریدور شرقی غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی جنوبی کشور را از جمله دلایل اهمیت این پروژه دانست.

 

کاهش زمان سفر

صلواتی از زمان سفر با افتتاح بخش باقیمانده آزادراه شرق اصفهان خبر داد و تصریح کرد: با کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبی بالغ بر ۸۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

با انجام این امر مصرف سوخت سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر و ۷۳۰ میلیون لیتر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله، کاهش می‌یابد.

کاهش ۱۵ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای استان

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در پایان از دیگر مزایای این طرح به کاهش سوانح و تلفات جاده ای اشاره و گفت: کاهش حدود ۱۵ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای استان به واسطه افتتاح بخش باقیمانده آزادراه شرق اصفهان از دیگر مزایای این آزادراه است.

مطالب رپورتاژ