استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب از متروی تهران

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران و حومه با استقبال خوب بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روبرو شده است به‌طوری‌که تنها در سه روز نخست برگزاری نمایشگاه 277 هزار و 722 سفر با این ناوگان حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری، در دو ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) و شهید بهشتی انجام شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، محسن محمدیان  افزود: قرار گرفتن دو ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) و ایستگاه شهید بهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی تهران سبب شده تا بهترین راه برای دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛ استفاده از مترو باشد و خوشبختانه در این چند روز شاهد استقبال خوب بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از متروی تهران بودیم.

وی در خصوص تسهیلات متروی تهران و میزان جابجایی مسافر توسط این ناوگان در سه روز نخست برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: در روز چهارشنبه 4 اردیبهشت 98، میزان حرکت‌های مسافری در خط یک متروی تهران از 387 حرکت به 400 حرکت افزایش یافت و درمجموع شاهد انجام 85 هزار 315 سفر در دو ایستگاه متروی شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) باشیم.

وی در خصوص میزان جابجایی مسافران نمایشگاه کتاب در روز پنجشنبه 5 اردیبهشت 98 نیز اظهار داشت: در این روز نیز میزان حرکت قطارها در خط یک از 351 حرکت به 370 حرکت افزایش یافت و درمجموع 101 هزار و 203 سفر در دو ایستگاه متروی شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) انجام شد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: در روز جمعه 6 اردیبهشت 98 نیز 91 هزار 204 سفر در دو ایستگاه متروی شهید بهشتی و مصلی امام خمینی انجام شد. در این روز حرکت‌های مسافری خط یک از 260 حرکت به 330 حرکت افزایش یافت همچنین میزان اعزام قطارها در خط سه متروی تهران هم از 164 حرکت به 214 حرکت رسید.

محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ترافیک سطح شهر قطعاً استفاده از مترو بهترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین وسیله برای رسیدن به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز تا روز پایانی برگزاری نمایشگاه آمادگی ارائه خدمات حداکثری به بازدیدکنندگان را دارد. 

مطالب رپورتاژ