ارزان ترین قیمت بیمه ماشین  پژو 206 را چگونه استعلام بگیریم؟

خرید بیمه بدنه و شخص ثالث برای پژو ۲۰۶

بیمه پژو 206 جزو بیمه نامه‌های وسایل نقلیه است که تمام دارندگان خودروی 206 باید آن را خریداری کنند. این بیمه نامه دارای دو نوع بیمه شخص ثالث پژو 206 و بیمه بدنه پژو 206 است که با توجه به قانون باید آن‌ها را تهیه کرد تا هنگام بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران هزینه‌ها وجود نداشته باشد. در نتیجه نیاز است که با توجه به شرایط استعلام و مقایسه این بیمه نامه‌ها را تهیه کنید. پوشش‌ها و مزیت‌های بیمه پژو 206 برای تمام مدل‌های آن قابل استفاده است بنابراین مهم است که بدانید چه میزان حق بیمه پرداخت کنید تا سقف تعهدات جبران خسارت در بیمه نامه به شما تعلق گیرد. در این مطلب سعی داریم عوامل تاثیر گذار در قیمت بیمه را بررسی کنیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

انواع بیمه پژو 206

همانطور که می‌دانید صاحب خودرو برای اینکه در حادثه رانندگی هزینه‌های ایجاد شده را کاهش دهد، نیاز دارد که دو نوع بیمه را برای وسیله نقلیه خود خریداری کند. بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث جزو بیمه نامه‌های خودرو هستند که توصیه می‌شود به طور همزمان آن‌ها را تهیه کرد.

بیمه شخص ثالث پژو 206 اجباری بوده و باید تمام خودروهای 206 آن را خریداری کنند. زیرا این بیمه نامه به جبران خسارت افراد ثالث در حادثه‌های تصادف و رانندگی می‌پردازد. همچنین دو نوع پوشش جانی و مالی را تا سقف تعهدات جبران خسارت خواهد کرد. در حقیقت بیمه ماهیت پشتوانه بودن دارد و تمام افراد برای خودورهای خود باید از بیمه ثالث استفاده کنند تا خودروی آن‌ها مشمول جریمه و توقیف نشود. بدین صورت که اگر پلیس راهنمایی و رانندگی خودروی 206ای را فاقد بیمه ثالث استعلام کند آن را جریمه کرده و دستور توقیف و انتقال به پارکینگ را صادر خواهد کرد.

بیمه بدنه پژو 206 هم یکی دیگر از بیمه‌های این خودرو است که به صورت اختیاری است. اما بیشتر صاحبان خودرو این بیمه نامه را تهیه می‌کنند. علت استقبال از بیمه بدنه پژو 206 این است که تعویض یا تعمیر قطعات پژو 206 بسیار بالا است و منطقی خواهد بود که این بیمه نامه را تهیه کرد تا ریسک جبران خسارت‌های وارد شده را به بیمه‌گر منتقل کرد. برای تهیه این بیمه نیاز است که حق بیمه را متناسب با پوشش‌ها و خطرات انتخابی خود پرداخت کنید. زیرا هر چه پوشش‌های اضافی بیشتری را انتخاب کنید حق بیمه شما هم افزایش پیدا می‌کند.

پوشش‌های بیمه پژو 206

پوشش‌ها یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب بیمه پژو 206 است. زیرا هر یک از بیمه‌های ثالث و بدنه نیاز دارند که یکسری تعهدات را داشته و متناسب با آن‌ها در صورت بروز حادثه جبران خسارت کنند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث پژو 206

در حالت کلی، پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودروی 206 شامل موارد زیر است:

خسارت مالی:

اگر خسارت مالی به اشخاص ثالث وارد شود، بیمه‌گر متعهد می‌شود خسارت را تا سقف تعهد تحت پوشش بیمه ثالث این خودرو پرداخت نماید.

خسارت جانی:

در صورت تصادف اتومبیل 206 با اشخاص ثالث، خسارت‌های جانی (شکستگی، ازکارافتادگی و فوت) اشخاص ثالث تا سقف پوشش جانی قابل جبران است. این بیمه حتی شامل افراد داخل خودروی پژو 206 مقصر نیز حادثه نیز می‌شود.

خسارت حوادث راننده مقصر:

بر اساس قوانین جدید، خسارت جانی راننده 206 (مقصر) هم تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

پوشش‌های بیمه بدنه پژو 206

خرید پوشش‌های اصلی و اضافی پژو ۲۰۶

بیمه بدنه پژو 206 خسارت‌های مالی بدنه و قطعات این اتومبیل را جبران می‌کند. از آنجا که هزینه تعمیر و خرید بدنه و هر قطعه از 206 نسبت به بقیه اتومبیل‌ها به نسبت بالاتر است، راننده مقصر می‌تواند با خرید بیمه بدنه میزان خسارت‌ها را در هنگام بروز تصادف، کاهش دهد.

خسارات جانی و مالی طرف مقابل در تصادفات توسط بیمه شخص ثالث پژو 206 جبران می‌شود؛ اما ماشین خود راننده خاطی چه؟ بیمه‌گزار می‌تواند با خرید بیمه بدنه پژو 206، خودروی خود را در برابر تمامی حوادث، آسیب‌های بدنه و قطعات تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه بدنه ۲۰۶ دیگر برای دارنده ماشین است و خسارات مالی خودتان را جبران می‌کند. شرکت بیمه‌گر موظف است تا سقف تعهد تعریف شده در بیمه‌نامه، به جبران خسارت وارد شده اقدام نماید.

بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی را در نظر می‌گیرد تا هم راننده مقصر و هم فرد زیان دیده بتوانند از این پوشش‌های بهره‌مند شوند.

پوشش‌های اصلی:

  • واژگونی، آتش سوزی، سقوط یا انفجار خودرو تحت پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه است و شرکت بیمه باید تا سقف تعهدات خوو جبران خسارت کند.
  • در صورتی که خسارت هنگام انتقال خودرو به تعمیرگاه یا پارکینگ ایجاد شود تحت پوشش‌های اصلی بیمه نامه جبران هزینه می‌شود.
  • اگر خودروی مورد نظر با جسمی‌‌ثابت یا متحرک برخورد کند و خسارت به خودرو وارد شود، بیمه‌گر موظف به جبران هزینه خواهد بود.
  • در صورت سرقت کلی خودرو یا سرقت تجهیزات جانبی، خسارت ایجاد شده تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو است.
  • هزینه خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد جبران خواهد شود.
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو جبران می‌شود.
  • هزینه‌های متعارف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد خواهد بود.

پوشش‌های اضافی:

  • خسارات ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند: زلزله، سیل و آتش فشان
  • غرامت ناشی از عدم استفاده از خودرو در زمان تعمیرات پس از حادثه رخ داده
  • خسارات ناشی از حوادثی مانند: پاشیده شدن مواد شیمیایی
  • شکسته شدن شیشه‌های خودرو به هر دلیلی غیر از خطرات اصلی
  • خسارات ناشی از دزدیده شدن لوازم خودرو شامل: رادیو پخش، آینه‌ها، رینگ و لاستیک بدون سرقت کلی خودرو

محاسبه قیمت و حق بیمه ثالث پژو 206

قیمت بیمه شخص ثالث در بیمه پژو 206 با توجه به یکسری عوامل بررسی خواهد شد. البته که حق بیمه پایه توسط بیمه مرکزی اعلام خواهد شد و میزان حداکثری یا حداقلی تعهدات در بیمه مشخص خواهد شد. اما سوالی که برخی از افراد می‌پرسند این است که چرا قیمت بیمه نامه 206 در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت است؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که عوامل زیر میزان حق بیمه و قیمت بیمه ثالث پژو 206 را تغییر خواهند داد:

  • میزان پوشش‌ جانی
  • نوع کاربری خودرو
  • مقدار جریمه دیرکرد بیمه ثالث (برای هر روز تاخیر تمدید بیمه ثالث، مبلغی به‌ عنوان جریمه دیرکرد محاسبه می‌شود.)
  • میزان پوشش مالی بیمه ‌نامه شخص ثالث
  • تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
  • مدت اعتبار بیمه ‌نامه (کوتاه مدت یا یکساله)
  • سال تولید و ساخت خودرو
  • تعداد سیلندر
  • درصد تخفیف عدم خسارت بیمه نامه قبلی
  • مدت اعتبار بیمه شخص ثالث
  • تاریخ انقضای بیمه ‌نامه قبلی

پوشش‌های بیمه بدنه پژو 206

محاسبه قیمت و حق بیمه بدنه پژو 206

برای اینکه بتوان قیمت بیمه بدنه را مشخص کرد، نیاز است که یکسری فاکتورها را در کنار یکدیگر قرار داد تا قیمت برای بیمه پژو 206 مشخص شود. این فاکتورهای به شرح زیر هستند:

  • انتخاب پوشش‌های اضافی یکی از مهم‌ترین عواملی است که در قیمت بیمه بدنه تاثیر چشم گیر خواهد داشت. بدین صورت که هر چه تعداد خطرات و پوشش‌های اضافی شما بیشتر باشد، باید حق بیمه بیشتری را هم پرداخت کنید.
  • ویژگی‌های خودرو هم یکی دیگر از عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه است با توجه به سال ساخت، نوع خودرو و کاربری خودرو در نظر گرفته می‌شود. هر یک از این موارد می‌تواند بر روی قیمت بیمه بدنه تاثیر مستقیم داشته باشد.
  • تخفیف‌های بیمه نامه از دیگر عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه بدنه خواهد بود. به طور مثال: تخفیف عدم خسارت، خرید نقدی، ارزش خودرو یا تخفیف بر روی خودروی صفر کیلومتر، همگی نرخ محاسبه بیمه نامه را تغییر خواهند داد.

بیمه پژو 206 را از کجا بخریم؟

تا اینجای متن درباره اهمیت و پوشش‌های بیمه  شخص ثالث پژو 206  و بیمه بدنه پژو 206 اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. اما این بیمه نامه را از کجا بخریم؟ توصیه تمام کارشناس‌های بیمه ‌این است که قبل از خرید بیمه نامه شرایط شرکت‌های بیمه‌ای را بررسی کرده تا بتوان بهترین بیمه نامه را با قیمت مناسب تهیه کرد. از این رو بیمه دات کامhttps://bimeh.com/  که یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه است، شرایطی را فراهم کرده تا همه افراد بتوانند تنها با چند کلیک بیمه مورد نظر خود را تهیه کنند. کافی است برای خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه پژو 206 به وب سایت بیمه دات کام  از اینجا  وارد شده و در صفحه اصلی و بخش محصولات، شرکت بیمه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در زمان کوتاهی با بررسی اطلاعات وارد شده، بیمه نامه درب منزل شما ارسال خواهد شد. همچنین کارشناس‌های بیمه دات کام به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات بیمه‌ای شما عزیزان هستند.

مطالب رپورتاژ