ارتقاء ظرفیت بندرگاه هرمز برای پذیرش شناورهای ۱۵۰۰ تنی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: لایروبی بندرگاه هرمز با هدف افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری، ایجاد شرایط ایمن برای ورود شناورهای مسافری و خدماتی و ارتقاء ظرفیت برای پذیرش شناورهای ۱۵۰۰ تنی اجرا شده است.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور با اشاره به جاذبه های دریایی، طبیعی و گردشگری متعدد در جزیره خلیج فارس افزود: چشم اندازهای طبیعی و تنوع رنگی جزیره هرمز مسافران زیادی را جذب کرده در این راستا لایروبی بندرگاه هرمز از نیمه دوم سال گذشته آغاز و طی هشت ماه  صورت گرفت.

وی درباره طرح لایروبی بندرگاه هرمز اظهار کرد: با اجرای این طرح  شرایط ایمن  برای ورود شناورهای مسافری و خدماتی ایجاد و افزایش ظرفیت بندرگاه برای پذیرش شناورهای باری و خدماتی تا ظرفیت ۱۵۰۰ تن فراهم شده است و همچنین افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری و مانور شناورها در محل ورودی و کانال دسترسی را مهمترین موضوع در اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  یکی دیگر از اقدامات عمرانی انجام شده در بندرگاه هرمز را احداث دایک حفاظتی ساحلی در راستای  صیانت از اراضی استحصال شده در مجاور بندر هرمز جهت جلوگیری از بازگشت رسوبات به حوضچه دانست و گفت: احداث سایبان گردشگری جزیره هرمز نیز به منظور رفاه حال مسافران به اتمام رسیده است.

مطالب رپورتاژ