اتصال ریلی مازندران و گیلان

اتصال ریلی مازندران و گیلان ضرورت دارد

مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی به لزوم اتصال ریلی استانهای مازندران و گیلان برای جابجایی مسافران کناره و ساحل تاکید کرد.

مهدی باقری بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از مسیر ریلی شمال در ساری افزود: تبدیل تقاطع های همسطح به غیر همسطح باید بصورت موردی انجام شود و فرهنگ استفاده از تقاطع های همسطح باید در میان مردم نهادینه شود.

وی گفت:در حال حاضر دراین مسیر ریلی ۲۵ گذرگاه مجاز با مستحفظ و ۴۵ گذرگاه مجاز بدون مستحفظ داریم و باید این گذرگاهها را برای کاربران ایمن کنیم.

باقری افزود: در حال حاضر در استان مازندران تاکید بر حمل و نقل ریلی داریم، به همین منظور پروژه های مختلفی را برای اتصال به پایتخت شامل چهار مسیر در شهر های مختلفی مثل ساری تراکم تردد ها را در شهر داریم و برای کاهش بار ترافیکی این ترددها به سمت کمربندی های شمالی و جنوبی سوق داده می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رو به اتمام بودن تعریض جاده های فیروزکوه و هراز بیان داشت: با پایان یافتن پروژه تعریض جاده های هراز و فیروزکوه سرعت ورود مسافران به داخل شهرها بیشتر خواهد شد و متعاقبا ترافیک بیشتری را شاهد خواهیم بود وراه آهن پرسرعت و افزایش حمل و نقل ریلی تنها راه کاهش این بار ترافیکی است.

مطالب رپورتاژ