الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

آمادگی امارات برای کسب کرسی در انتخابات مجدد شورای سازمان جهانی دریانوردی

صنعت حمل و نقل آنلاین: امارات برای کسب کرسی در انتخابات مجدد شورای سازمان جهانی دریانوردی آماده می‌شود.

‎به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، امارات بر اساس دستاوردها و فعالیت‌های موفق گذشته خود برای انتخاب مجدد در شورای اجرایی سازمان جهانی دریانوردی آماده می‌شود.

‎در حال حاضر، امارات متحده عربی به عنوان یکی از مهمترین مراکز دریایی جهان شناخته می‌شود.

با بهره‌گیری از موقعیت استراتژیک، روش‌ها، تصمیمات و قوانین مفید، این کشور اکنون از زیرساخت‌ها، استانداردهای ایمنی و محیط‌های دریایی پیشرفته جهان برخوردار است.

‎در سال 2017، امارات متحده عربی برای اولین بار به شورای سازمان بین‌‌المللی دریانوردی b در رده انتخاب شد، در سال 2019 دوباره انتخاب شد و در انتخابات سال 2021 بالاترین تعداد آرا را دریافت کرد.

امارات متحده عربی به دنبال انتخاب برای چهارمین بار متوالی در انتخاباتی است که در یکم دسامبر 2023 در لندن برگزار می‌شود.

این کشور قصد دارد نقش فعّال خود را در تقویت قوانین و مقررات دریایی به منظور خدمت به بخش حمل و نقل دریایی و تجارت بین‌المللی ادامه دهد.

‎امارات متحده عربی با افزایش 18٪ نسبت به سال 2021، سهم بخش دریایی در تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را در سال 2022 به 129 میلیارد درهم افزایش داد.

این کشور در شاخص‌های رقابت جهانی در بخش دریایی به افتخارات بسیاری دست یافته است و در خدمات حمل و نقل جهانی و شاخص ارائه سوخت (Bunker Supply Index) به ترتیب در جایگاه 3 و 5 قرار گرفته و به عنوان یکی از مراکز مهم رقابتی دریایی جهان رتبه 5 را کسب کرده است.

بنادر امارات متحده عربی در میان 10 بندر در سطح جهانی در زمینه حجم باربری کانتینر جای گرفته‌اند و بیش از 19 میلیون واحد معادل بار کانتینری را با بیش از 25،000 سفارش بندری پردازش کرده‌اند.

‎حسن محمد جمع المنصوری، معاون بخش زیرساخت و حمل و نقل در وزارت انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی، گفت: “برای انتخاب مجدد ریاست شورای اجرایی برای سومین بار متوالی آماده می‌شویم، امیدواریم صنعت را به تطابق با قوانین جدید و تبدیل دیجیتال تشویق کنیم تا راهکارهای پیشرفته، هوشمند و نوآورانه را برای توسعه پایدار این بخش به کار گیریم.

 

اخبار مرتبط:

با گیتی دوست باید بود

بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری تجهیزات بندری، نیازمند حمایت حاکمیت است

 

‎در حال حاضر بیش از 27،000 شرکت دریایی در این کشور مستقر هستند و بنادر امارات به عنوان یکی از بهترین‌ها در سراسر جهان رتبه‌بندی شده‌اند، که جایگاه آن را به عنوان یکی از مراکز مهم دریایی جهان تثبیت کرده است.”

امارات متحده عربی در راس جبهه در مقابله با تغییرات اقلیمی، حفاظت از محیط دریا و تقویت نقش زنان در صنعت از طریق زمینه‌های فعالیت خود قرار گرفته است.

از طریق انجمن‌هایی چون انجمن زنان عرب در صنعت دریایی (AWIMA)، قابلیت‌های زنان برای تأثیر گذاری بر رشد و پیشرفت این صنعت را مورد توجه قرار می‌دهد.

درباره نگرش امارات متحده عربی به سمت کاهش کربن و حفاظت از محیط دریا، محمد خمیس الکعبی، نماینده دائمی امارات متحده عربی در سازمان دریایی بین‌المللی گفت: “امارات متحده عربی جزو اولین کشورها در این منطقه است که استراتژی ملی را با هدف کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای تا 40٪ تا سال 2030 و دستیابی به صفر انتشار کربن تا سال 2050 اعلام کرده است.

بندر فجیره پایگاه شناخته شده‌ای برای ارایه سوخت کم‌سولفور است و امکانات برای عرضه گاز مایع طبیعی با توجه به کنوانسیون مارپول (MARPOL) را داراست.

مطالب رپورتاژ