عمره‌گزاران از ۱۶ فرودگاه کشور به عربستان می‌روند

صنعت حمل و نقل آنلاین: هم‌زمان با آغاز عملیات حج عمره سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل هوایی از ۲۸ شهریورماه خود را برای جابه‌جایی حدود ۱۷۰ هزار زائر از ۱۶ فرودگاه کشور آماده کرده‌اند.

 

جابه‌جایی ۱۷۰ هزار عمره گزار از ۱۶ فرودگاه 

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، طبق اعلام مسئولان، عملیات حج عمره از ۲۸ شهریورماه آغاز شده است و تا ۱۳ آبان ماه نیز ادامه دارد. در همین راستا حوزه حمل و نقل هوایی مسئولیت بزرگی برای جابه‌جایی عمره گزاران بر عهده دارد که شامل سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

پس از برگزاری جلسات مختلف با مسئولان شرکت‌ها و سازمان‌های نامبرده برنامه‌های هر یک از این دستگاه‌ها به طور جداگانه اعلام و ماموریت‌های هر یک شرح داده شد.

بر اساس این گزارش، اولین پرواز زائران حج عمره از استان تهران در روز ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه مدینه عزیمت کردند. عمره‌گزاران از ۱۶ فرودگاه کشور به عربستان می‌روند و طبق برنامه پیش‌بینی شده، عمره‌گزاران از ایستگاه‌های پروازی تهران، تبریز، ارومیه، مشهد، اصفهان، یزد، گرگان، اردبیل، کرمان، بندرعباس، شیراز، بوشهر، اهواز، زاهدان، ساری و بیرجند اعزام می‌شوند.

به گفته مدیرعامل «هما»، عملیات اعزام حدود ۱۷۰ هزار زائر از ۱۶ فرودگاه کشور از ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ شروع شده و تا اوایل فروردین ۱۴۰۴ ادامه دارد.

 

اعزام بیش از ۸۱ هزار زائر حج عمره تا ۱۳ آبان از ۱۵ فرودگاه مالکیتی

در این عملیات ۸۱ هزار و ۵۰۰ زائر خانه خدا از طریق فرودگاه‌های پانزده‌گانه شرکت فرودگاه‌ها به مدینه اعزام می‌شوند، در حالی‌که ارائه سرویس‌های ناوبری هوایی به پروازهای حج عمره در فرودگاه امام خمینی نیز برعهده متخصصان هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

مشاور اجرایی مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها و مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها در این رابطه گفت: فرودگاه اصفهان با اعزام و پذیرش ۱۵ هزار و ۵۹۱ زائر بیشترین سهم و فرودگاه بیرجند با اعزام و پذیرش یک‌هزار و ۵۳۰ زائر کمترین سهم را در عملیات حج عمره امسال دارند.

گفتنی است، ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۸ شهریور، نخستین پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان انجام شد.

 

اخبار مرتبط:

تعلیق پروانه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی بامارو سفر

عملکرد ایران ایر; حدفاصل شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۲

 

سهم ۵۰ درصدی ترمینال سلام در جابه‌جایی حجاج

سعید چلندری، رئیس ه‍یئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی در رابطه با برگزاری عملیات حج عمره در ترمینال سلام بیان کرد: برگزاری سه دوره عملیات حج و اربعین در ترمینال سلام، در هر عملیات حج بیش از ۵۰ درصد از حجاج و در هر عملیات اربعین بیش از ۷۵ الی ۸۲  درصد از زائران عتبات عالیات به صورت هوایی از ترمینال سلام اعزام شده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در طول سه سال گذشته، اعزام زائران به کربلا و مکه با همکاری کارکنان شهر فرودگاهی، ارگان‌های نظامی و امنیتی و شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته است و هیچ مسافر جامانده‌ای در این رویدادهای عظیم نداشته‌ایم.

یادآور می‌شود، زائران به نکات مهمی چون حضور به موقع در فرودگاه‌ها، هماهنگی قبلی با بانک و سازمان حج و زیارت برای دریافت ارز، رعایت الزامات بهداشتی و توصیه‌های پلیس فرودگاه‌های کشور در خصوص بار همراه و غیر همراه توجه داشته باشند.

تازه‌های کسب و کار