تجارت قاچاق کالا

ارزش 10 میلیارد دلاری تجارت قاچاق کالا تا پایان سال 95

پورمحمدی در حاشیه همایش سراسری مدیران سازمان تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران افزود: از سه سال پیش تاکنون شاهد کاهش 40 درصدی قاچاق کالا بوده ایم و امسال قول داده ایم این کاهش به 60 درصد برسد. بحث مبارزه با قاچاق یک ضرورت و مورد تأکید همه مسئولان نظام و خواست و مطالبه اجتماعی است. 

وی با اشاره به اینکه در امر مبارزه با قاچاق نباید تردید داشت گفت: اصل قاچاق به مبادی ورودی برمی گردد و مسیرهای انتقال قاچاق و همچنین کانون های تمرکز کالاهای قاچاق مانند انبارها باید کنترل شود.

وزیر دادگستری افزود: اگر این اقدامات کنترلی موجب شود برخی اجناس در بازار کم و زیاد شود و نوسان در قیمت ایجاد کنند طبیعی است. 

وزیر دادگستری در ادامه گفت: ما می خواهیم تولید داخل را افزایش دهیم و جلوی کالای وارداتی که بدون پرداخت عوارض و گمرک می آید بگیریم چراکه به تولید و اشتغال ما ضربه می زند.

تازه‌های کسب و کار

رسانه‌ی شیشه‌ای

دکتر رحمت‌ الله پوربابایی دبیر انجمن صنایع ریلی ایران  رسانه‌ی شیشه‌ای علاوه بر این که ترکیب دل‌نشینی است واجد معنی عمیقی نیز هست. به نظرم

از چانه‌زنی تا مطالبه‌گری

این روزها که آقای مسعود پزشکیان و شورای راهبردی ایشان به سرپرستی جواد ظریف در تکاپوی انتخاب وزرا هستند، سهم‌خواهی و لابی‌گری به شکل‌های مختلف