كوتاه ترين مسير ريلي؛ اتصال مركز به بنادر جنوب غربي كشور

صنعت حمل و نقل آنلاین: خيراله خادمي معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاري دومين نشست همكاري شركت ساخت وتوسعه و گروه مپنا خبر داد. امضاي تفاهم نامه همكاري وزارت راه و شهرسازي و گروه مپنا در طراحي، اجرا، تامين كالا و مسئوليت تامين مالي احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته صورت گرفت.

دومين جلسه در خصوص بررسي آخرين وضعيت نحوه تامين مالي و بررسي هاي ميداني اجراي اين پروژه با شركت مپنا برگزار و تصميماتي در خصوص سرمايه گذاري و اجراي اين مسير ريلي مهم اتخاذ شد.

اخذ LOI براي فاينانس از بانك

خيراله خادمي بیان کرد: در اين جلسه مقرر شد شركت مپنا برنامه زمان بندي تامين منابع مالي و اسناد و مدارك مطالعاتي و مهندسي انجام شده همراه با برآورد ريالي پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شركت ساخت وتوسعه ارايه كند.

اخذ LOI براي فاينانس از بانك طرف قرارداد گروه مپنا يكي از اقدامات مهم در اين راستا است.

اتصال مركز به بنادر جنوب غربي

معاون وزير راه و شهرسازي راه آهن دو خطه برقي اصفهان- اهواز را موجب اتصال مركز كشور از طريق  استان هاي اصفهان و چهارمحال و بختياري به استان خوزستان و بندر امام خميني در جنوب كشور دانست و گفت:‌ اين خط آهن به عنوان كوتاه ترين مسير ريلي موجب اتصال مركز به بنادر جنوب غربي كشور است كه نقش مهمي در تقويت ارتباط استراتژيك شمال و جنوب كشور و توسعه شبكه ريلي كشور دارد.

راه آهن دو خطه برقي اصفهان- اهواز

گفتني است: راه آهن دو خطه برقي اصفهان- اهواز 510 كيلومتر طول دارد و طبق آخرين مطالعات صورت گرفته داراي 86 كيلومتر تونل و 15.5 كيلومتر پل است و در طول مسير 10 ايستگاه درجه دو و 8 ايستگاه درجه 3 دارد.

900 ميليارد تومان صرفه جويي اقتصادي

اين خط آهن موجب اشتغال بيش از 5 هزار نفر در دوره 5 ساله ساخت و بيش از1200 نفر در زمان بهره برداري 30 ساله طرح مي شود و با توجه به مزاياي حمل و نقل از طريق خط آهن و كاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بيش از 900 ميليارد تومان صرفه جويي اقتصادي براي كشور دارد.

 

مطالب رپورتاژ