گزارش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته

بی‌توجهی مسئولین به بازدید از غرفه‌های بدون حمایت دولتی در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تاریخ 23 تا 26 بهمن سال 1397 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، با حضور 660 شرکت ایرانی از سراسر کشور و همکاری 57 شرکت خارجی فعال در این حوزه برگزار شد که کشور ترکیه بیشترین حضور فعال را در مقایسه با دیگر کشورها داشت.

در کنار بازدید از غرفه‌های مربوط به خدمات گردشگری که شامل آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، بخش خدمات IT، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی و جاده‌ای و شرکت‌های بیمه مسافرین و برخی بانک‌ها می‌شد، مشاهده‌ی مراسم‌ و سنت‌های بومی و لباس‌های محلی مناطق مختلف ایران فضای رنگینی به این نمایشگاه داده بود.

 

 

در این نمایشگاه، نظرات دو شرکت آژانس مسافرتی ترکیه‌ای و ایرانی را به‌عنوان شرکت‌های فراملی و ملی در مورد نمایشگاه امسال جویا شدیم:

نسیم از شرکت مسافرتی دولتی ترکیه “سرکا”  گفت که برای دومین بار است که در این نمایشگاه حضور دارند و تأکید داشت که مردم ایران و ترکیه به لحاظ فرهنگی و قدمت تاریخی دارای اشتراکات زیادی برای همکاری‌های بیشتر هستند. وی همچنین به ضعف سازمان‌دهی و اطلاع‌رسانی برگزارکنندگان نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت که به سختی توانسته است مسیرها را از روی نقشه پیدا کند.

غلامرضا عرب‌گری، مدیر آژانس داخلی “هما گشت”، به کاهش بازدیدکنندگان در نمایشگاه امسال و بی‌توجهی مسئولین به بازدید از غرفه‌هایی که از سوی دولت حمایت نمی‌شوند اشاره داشت و نیز گلایه از حضور افرادی که در این حوزه از حمایت‌های بزرگ برخوردارند و این حمایت‌ها رقابت کاری را در این عرصه سخت می‌کند. در ادامه وی به افزایش قیمت ارز و تأثیر مستقیم و منفی آن برحوزه گردشگری، کاهش مسافران و مشکلاتی که شرکت‌های مسافرتی در این روزها با آن روبرو هستند اشاره داشت.

 

متن کامل این گزارش را در شماره 370 ماهنامه صنعت حمل‌ونقل بخوانید.

 

مطالب رپورتاژ