پیش‌بینی یاتا از بازار جهانی مسافرت هوایی

چشم انداز صنعت هوانوردی جهان در پساکرونا

صنعت حمل و نقل آنلاین: یاتا پیش‌بینی کرده که سفرهای هوایی تا سال 2039 بین 3.2 تا 5.3 درصد رشد خواهد داشت. به‌این‌ترتیب و با کمترین میزان رشد، تعداد مسافران هوایی در سال 2039 به بیش از 2 میلیارد نفر بالغ می‌شود.

صنعت هوانوردی که در رکود کرونا رفته تا سال 2022 بازیابی می‌شود. این ریکاوری با سرعت کوتاهی تا سال 2022 می‌رود و سپس شدت می‌گیرد. ریکاوری خاورمیانه، آسیا و آفریقا با سرعت بیشتری محقق می‌شود.

بیشترین رشد در آسیا، آفریقا و خاورمیانه

پیش‌بینی یاتا از سفرهای هوایی طی سال‌های 2019 تا 2039 نشان از بیشترین رشد در آسیا، آفریقا و خاورمیانه دارد. طبق پیش‌بینی‌ها منطقه آسیا پاسیفیک طی 20 سال آینده بالاترین رشد مسافران هوایی را تجربه کرده و به‌طور متوسط سالانه 5.5 درصد رشد خواهند داشت.

بعد از آسیا پاسیفیک، خاورمیانه و آفریقا قرار دارند که رشد سالانه 4.4 درصدی برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است. منطقه آمریکای لاتین نیز با رشد 3.4 درصدی مسافران هوایی همراه خواهد بود و درنهایت رشد اروپا و آمریکای شمالی است که برای هرکدام رشد 2.2 درصدی پیش‌بینی شده است.

مجموع و برآیند این پیش‌بینی‌ها می‌گوید که 3.2 تا 5.3 درصد رشد سفرهای هوایی طی 20 سال آینده محقق خواهد شد و بیشتر از 2 میلیارد نفر در سال 2039 هواپیما سفر می‌کنند. این رشد، سرمایه‌گذاری مطمئنی بوده و اقتصادهای بزرگ جهان را به سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی و مسافرتی سوق داده است.

بیشترین رشد سالانه پروازی

پیش‌بینی جالب دیگری که در گزارش یاتا مورداشاره قرارگرفته، مسیرهای پروازی است که بیشترین رشد سالانه پروازی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود. یاتا مسیر پروازی هند و امارات را به‌عنوان جذاب‌ترین مسیر پروازی تعریف کرده که طی 20 سال آتی با رشد چشمگیر 8.1 درصدی در سال همراه خواهد بود.

رشد اقتصادی و جمعیت هند از یک‌سو و مزیت‌های ترانزیتی و لجستیکی امارات را می‌توان از دلایل این رشد بالا به شمار آورد.

دیگر مسیر پرتردد طی 20 سال آینده، مسیر چین و تایلند است که رشد سالانه 6.2 برای آن پیش‌بینی می‌شود. درنهایت سومین مسیر پروازی پرتردد 20 سال آتی که یاتا پیش‌بینی کرده، مسیر پروازی ژاپن و چین است که رشد سالانه 5 درصدی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

 

مطالب رپورتاژ