دیدار مدیرعامل ایران خودرو با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران

هدف قطع وابستگی صنعت ریلی کشور به خارج

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین: در ساختمان شهدای راه آهن مدیران عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ایران خودرو طی جلسه ای آخرین وضعیت همکاری بین دو شرکت و استفاده حداکثری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی را بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت راه آهن ج.ا.ا بیان کرد: بسیار خوشحال هستم که با مجموعه عظیم ایران خودرو تعامل و همکاری داریم و فرصت های زیادی برای هم افزایی و همکاری وجود دارد.

راه اندازی مرکز جهادی پیشرفت

سعید رسولی با اشاره به راه اندازی مرکز جهادی پیشرفت در ساختمان شهدای راه آهن اظهار کرد: هم اکنون ۱۷۳ مسئله و موضوع را شناسایی کردیم و از این بین ۳۳ کارگروه راه اندازی کردیم تا موضوعات و مسائل فنی بررسی، آسیب شناسی و موانع با ارائه راهکارهای عملیاتی رفع شود.

همکاری عموم صنعتگران و شرکت های دانش بنیان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خانواده بزرگ راه آهن در سال جهش تولید و با هدف قطع وابستگی صنعت ریلی کشور به خارج و همچنین با همکاری عموم صنعتگران و شرکت های دانش بنیان، زمینه را برای داخلی سازی قطعات و تجهیزات ریلی فراهم کرده و بدین منظور سامانه جامع رونق و جهش تولید صنعت ریلی را ایجاد کرده است.
مدیرعامل راه آهن افزود: در این سامانه مشخصات تمامی قطعاتی که در داخل کشور توسط تولیدکننده داخلی تولید می شود بارگزاری شده است تا مصرف کنندگان را به تولید کنندگان وصل کنیم.
رسولی یادآور شد: به زودی نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در تهران واقع در کارخانجات تعمیرات و بازسازی راه آهن افتتاح خواهد شد.
فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شرکت راه آهن گفت: امروز بسیار خوشحال هستم که در جمع شما هستم و زمینه های زیادی برای همکاری بین دو شرکت وجود دارد.

در کنار هم تمام تلاش خود را به کار می بریم تا هر دو مجموعه از ظرفیت همدیگر استفاده حداکثری داشته باشند.

بررسی قرارداد همکاری

در پایان در این جلسه آخرین وضعیت قرارداد همکاری بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ایران خودرو که بهمن ماه سال گذشته به امضا رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت.

مطالب رپورتاژ