نوسازی ناوگان فرسوده، ضرورتی اجتناب ناپذیر فارغ ازجذابیت

مهندس حسین نژاد مدیرعامل شرکت واسپاری حکمت ایرانیان

 

 یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا، فرسوده بودن خودروها و ناوگان حمل­ ونقل جاده ­ای است. به نظر می ­رسد نوسازی ناوگان جاده ­ای از مهم­ترین اموری است که باید در اولویت برنامه ­های مسوولان قرار گیرد. شرکت واسپاری حکمت ایرانیان از نخستین شرکت­ هایی است که در مدت کوتاه فعالیت خود برای نوسازی ناوگان جاده ­ای قدم­ های درخور توجهی برداشته است. به همین منظور پای صحبت­ های مهندس حسین نژاد مدیرعامل این شرکت نشستیم:

 ابتدا ضرورت تشکیل این شرکت را توضیح دهید و این که چه هدف­ هایی را دنبال می­کند؟

    شرکت واسپاری حکمت ایرانیان در تیرماه سال 1395 با مشارکت بانک حکمت ایرانیان با اخذ مجوز از بانک مرکزی شروع به کار کرد. شرکت های لیزینگ درسه رده الف، ب و ج از بانک مرکزی مجوزمی گیرند که رده الف شامل لوازم خانگی وکالاهای کوچک، رده ب، خودرو و رده ج کالاهای گران تر چون هواپیما و قطار را در بر می گیرد. این شرکت دارای رده ج است که با توجه به کفایت سرمایه ای که دارید می تواند در هر سه رده از جمله لیزینگ خودرو فعالیت کند.

از آنجا که سهام دار اصلی این شرکت، بانک حکمت ایرانیان متعلق به کارکنان نیروهای مسلح است یکی از اهداف ما خدمات رسانی به کارکنان ارتش است و کسب سود در این ارتباط هدف شرکت نیست. به گونه ای که در کنار لیزینگ لوازم خانگی، طرحهای متفاوتی برای لیزینگ خودرو با نرخ های سود پایین برایشان در نظر گرفتیم که توانستند بدون ضامن نسبت به اخذ این تسهیلات اقدام کنند و اجازه فروش آن ها را هم داشته باشند….

 

ادامه گفتگو را می توانید در شماره 362 ماهنامه صنعت حمل و نقل ویژه گردشگری پایدار مطالعه کنید.

مطالب رپورتاژ