تقویت زیرساخت های پایانه مرزی ماهیرود تاکید کرد

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین:

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در  گردهمایی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  از محل سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اعضای هیات عامل سازمان، مدیران کل ستادی و  مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور ارتباط گرفت و در مورد مسائل جاری فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای، تعامل سازنده با اصناف و انجمن های حمل و نقل، رسیدگی به مشکلات رانندگان در استان ها گفتگو و بر تسریع در روند اجرایی پروژه ها تاکید کرد.

رئیس سازمان  پس از حضور در مجموعه پایانه مرزی ماهیرود، منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی ماهیرود از پایانه مذکور بازدید کرد و گزارشی از شرایط مرز ماهیرود، آمار تردد و وضعیت عمرانی پایانه در این بازدید ارائه  شد.

این گزارش می افزاید معاون وزیر راه و شهرسازی با رانندگان ترانزیتی ایرانی و افغان حاضر در مرز ماهیرود صمیمانه گفتگو کرد، نحوه ارائه خدمات به رانندگان ترانزیت را جویا شد و رانندگان را به تردد از مرز ماهیرود تشویق کرد.

  حسن نیا گفت: موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی و قرار گرفتن در دالان ترانزیتی محور شرق(بندر چابهار، افغانستان، ازبکستان، آسیای میانه)، وجود منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و فرودگاه بین‌المللی بیرجند، اهمیت پایانه مرزی ماهیرود را دوچندان می‌کند.

بازدید از محور سربیشه-پایانه مرزی ماهیرود و ساختمان در حال ساخت راهدارخانه مرکزی بیرجند از دیگر برنامه های معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خراسان جنوبی بود.

 بر اساس این گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی ورییس سازمان دستورات اجرایی و  افزایش اعتبار در ارتباط با پروژه های جاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی ومسائل مربوط به حمل ونقل جاده‌ ای در استان را صادر کرد.

 این گزارش می افزاید استاندار خراسان جنوبی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی توجه ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به توسعه زیرساخت های استان خراسان جنوبی را خواستار شد.

 معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با طرح این مطالبه در دیدار حسن نیا معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان گفت: با توجه به موقعیت استان، قرار گرفتن در محور ترانزیتی شرق کشور و هم مرز بودن با افغانستان، توسعه زیرساخت ها می تواند ارتقاء سطح خدمات را به همراه داشته باشد.

 وی با اشاره به جایگاه ارتباطات مرزی در توسعه، از نقش بازارچه مرزی ماهیرود در صادرات کشور گفت و تصریح کرد:  توسعه زیرساخت ها در این پایانه مرزی، بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی، سطح خدمات را بهبود بخشیده و در نتیجه افزایش ترددها را به همراه داشته است.

 معتمدیان تأکید کرد: کمک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ارتقاء شرایط در مرز ماهیرود، در ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری و افزایش مراودات دو کشور تأثیر گذار است.

 استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تأمین شرایط برای اعلام مرز رسمی یزدان در شهرستان زیرکوه،  شانه سازی محور سربیشه -ماهیرود به دلیل حجم بالای تردد خودروهای ترانزیتی،نوسازی و تقویت ناوگان راهداری، با توجه به شرایط خاص استان روکش آسفالت محورهای اصلی از جمله مطالبات این استان از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

 استاندار سپس وضعیت راه های روستایی را از شاخص های توسعه عنوان کرد و اظهار کرد: به لحاظ وضعیت راه های روستایی با میانگین کشوری فاصله داریم که با همراهی و مساعدت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می توانیم این فاصله را کمتر کنیم و وضعیت راه های روستایی را بهبود ببخشیم.حسن نیا معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این دیدار به تشریح رهاورد بازدیدهای خود در سطح استان اشاره کرد و با بیان این که ارتباطات مرزی در توسعه نقش دارند، ماهیرود را فرصت مناسبی برای ترانزیت کالا و رفت و آمد مسافر دانست.

 حسن نیا ضمن پذیرش پیشنهادات و درخواست های استاندار از همراهی این سازمان  در رفع موانع موجود در مرزهای ماهیرود و یزدان و همچنین کمک به توسعه زیرساخت ها در خراسان‌جنوبی، اعلام کرد سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای علاوه بر اولویت دادن به نگهداری راهها و خدمات حمل ونقلی در جهت توسعه استان آماده همکاری های لازم است . 

گفتنی است در این سفر جمشیدی مدیر کل دفتر برنامه و بودجه سازمان که معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کرد در بازدید جداگانه  به همراه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از محور بیرجند -خوسف – دیهوک – راور  بازدید کرد و در جریان پروژه های راهداری این محور قرار گرفت.

این گزارش می افزاید رئیس سازمان در جلسه شورای معاونان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی حضور یافت و گزارش عملکرد حوزه های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده ای به سمع و نظر ایشان رسید.

مطالب رپورتاژ