مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی: امکان پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر

123 8

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرایط برای پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در این بندربا افتتاح پروژه لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر، فراهم شد.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین، محمد راستاد درباره لایروبی کانال‌های بندر بوشهر بیان کرد: این پروژه در مجموع  با اعتبار یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در مدت ۲۰ ماه اجرایی شده است و دراین پروژه حجم کل لایروبی انجام شده پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

راستاد در ادامه اظهار کرد: حوضچه چرخش بندر بوشهر اکنون به  طول ۶۶۶ متر و عرض متوسط ۳۳۰ متر با حجم لایروبی شده ۳۸۷ هزار و ۳۳۶ مترمکعب است.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی در خصوص ابعاد کانل خارجی بندر بوشهر گفت: کانال خارجی بندر بوشهر نیز در حال حاضر به طول ۱۰ هزار و ۳۰ متر و عرض ۱۵۰ متر با حجم لایروبی پنج میلیون ۴۲ هزار و ۱۴۶ مترمکعب و با تراز نهایی منفی ۱۰.۸ متر است.

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص محدوده پای اسکله مسافری داد و بیان کرد: محدوده پای اسکله مسافری نیز به طول ۳۰۰ متر و عرض متوسط ۱۰۰ متر با حجم اولیه ۸۴ هزار و ۴۱۷ مترمکعب با تراز نهایی منفی ۷.۵ متر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دایک تخلیه مصالح (شماره یک) به مساحت ۱۸۵ هزار مترمربع و با اجرا چهار هزار و ۴۷۵ مترمربع ژئو تکستایل و حجم تقریبی مصالح پمپاژ شده در آن ۳۶۸ هزار مترمکعب برآورد می‌شود.

وی عنوان کرد: دایک تخلیه مصالح (شماره ۲) نیز به مساحت ۲۲۳ هزار مترمربع با اجرا ۱۸ هزار و ۹۱۰ مترمربع ژئو تکستایل و به حجم تقریبی مصالح پمپاژ شده در آن ۷۷۳ هزار مترمکعب است؛ تاکنون تنها امکان تردد شناورهای ۱۵ تنی فراهم بود که اکنون با افزایش عمق کانال‌هتی خارجی و داخلی امکان تردد شناورهای ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم شده است.

راستاد به افتتاح پروژه ساماندهی تاسیسات خشکی و دریایی پایانه والفجر بوشهر اشاره کرد و درادامه اظهار کرد: این پروژه با اعتبار ۴۵۰میلیارد ریال ظرف مدت ۱۵ ماه اجرایی شده است.

وی بیان کرد: احداث دلفین‌های جدید جهت پهلوگیری شناور گراندفری به منظور راه‌اندازی خطوط مسافری دریایی بین المللی، ترمیم و بازسازی اسکله رورو موجود، ساماندهی ترمینال مسافری دریایی جهت رفاه مسافرین خطوط مسافری دریایی بین المللی، احداث اسکله شناوری جهت شناور مسافری خارگ از اهداف اجرای این پروژه است.

مطالب رپورتاژ