مدیرعامل راه آهن در نشست با رئیس سازمان ملی بهره وری: صرفه جویی های حمل ونقل ریلی نمونه بارز ارتقا بهره وری و ارزش افزوده در اقتصاد ملی است

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: صرفه جویی های حمل و نقل ریلی، نمونه بارز ارتقا بهره وری و ارزش افزوده در اقتصاد ملی با استفاده از امکانات موجود در شرکت راه آهن است.
به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل، «سعیدرسولی» در آستانه روز ملی بهره وری و بهینه سازی مصرف در نشست با رئیس سازمان ملی بهره وری ایران تاکید کرد: ارتقا بهره وری با استفاده از امکانات اولویت اول ما در شرکت راه‌آهن است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود به مردم شریف ایران خدمتگذاری کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تمام تلاش ما در شرکت راه آهن آماده کردن تمام ساز و کارهای شاخص های ارتقا بهره وری با استفاده از روشهای علمی است تا بتوانیم آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.
به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسولی با بیان اینکه باید با یک نگاه بهره ورانه، بهره وری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: تخصیص منابع و توزیع مناسب آن همراه با اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی از مهم‌ترین اقدامات ما در راستای استقرار بیشتر نظام مدیریت بهره وری در صنعت حمل ونقل ریلی است.
مدیرعامل راه آهن اظهارداشت: یک قطار با حمل بار از بنادر معادل ۱۶۰ کامیون و یا تریلی بار حمل می کند و این نشان می دهد که حمل بار با ناوگان حمل و نقل ریلی چه مقدار در مصرف سوخت صرفه جویی دارد و این صرفه جویی یک به شش ذخیره مهمی برای آیندگان است.
معاون وزیر راه وشهرسازی خاطر نشان کرد: قانون پیش‌بینی کرده است که هرگونه سرمایه گذاری که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت شود اصل منابع سرمایه گذاری به سرمایه گذار مربوطه برگردد و شرکت راه آهن به استناد مبانی قانونی با تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی و با یک اقدام جهادی برای ارتقا بهره وری در بخش های مختلف صنعت حمل ونقل ریلی کشور گام های اساسی برداشته است.
رسولی بیان کرد: هم اکنون سهم ریل در جابجایی بار در کشور به ۱۰ تا ۱۲ درصد رسیده است و تمام تلاش ما این است با افزایش سهم خود در جابجایی بار در کشور بتوانیم بهره‌وری را در بخش حمل و نقل ریلی کشور به خوبی عملیاتی کنیم.
مدیرعامل راه آهن اظهارداشت: بر اساس آمارهای سال ۹۷ روزانه به طور متوسط ۶۴۰ هزار خودرو از حومه تهران وارد این شهر و عصر همان روز از تهران خارج می‌شوند در حالی که با وجود خطوط ریلی در حاشیه تهران و امکان تولید قطار در کشور، توسعه ناوگان ریلی صرفه‌جویی های بزرگی را در اقتصاد ملی به وجود می آورد.
معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: هر چند که تمام ابزارهای قانونی و دستورالعمل های مربوطه برای ارتقای بهره‌وری در کشور وجود دارد، اما تا زمانی که این مساله به فرهنگ عمومی تبدیل نشود، نتایج مناسبی به دست نخواهد آمد.
رسولی یادآورشد: با توجه به فعالیت ۱۲ کارگروه تخصصی بهره وری تمام تلاش ما در شرکت راه آهن این است که با برگزاری آموزش‌های علمی و با اجرای برنامه‌های مهم، امسال بتوانیم شاخص های ارتقاء بهره‌وری را در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خوبی عملیاتی کنیم.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم از اقدامات چهار کارگروه تخصصی بهره وری و از خدمات چهار نفر از کارشناسان شرکت راه آهن در پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری در راه‌آهن در سال ۹۸ با اهدای لوح تقدیر قدرانی شد.

مطالب رپورتاژ