ضرورت نگاه قالب لجستیکی و اتصال به چشمه‌های بار

ضرورت نگاه قالب لجستیکی و اتصال به چشمه‌های بار

کارشناسان و تحلیل‌گران بازار حمل‌ونقل، ارزش‌های شبکه ریلی را در زنجیره لجستیک تعریف می‌کنند. هر برنامه‌ای خارج از این زنجیره ارزش، همیشه حلقه‌های مفقوده برجا می‌گذارد و برنامه‌های توسعه‌ای را به چالش می‌کشد. این سوال مطرح است که آیا توسعه حمل و نقل ریلی در چارچوبی است تا بتواند پاسخ منطقی به تقاضاهای بار و دغدغه‌های لجستیکی کشور بدهد؟

صنعت حمل ونقل آنلاین: مدیرعامل شرکت راه آهن ج.ا.ا بااشاره به این موضوع که برای توسعه حمل و نقل در کشور ناگزیریم تا نگاه قالب، نگاه لجستیکی باشد.بیان کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی بر اساس مصوبات شورای عالی ترابری مسئولیت هجده پایانه لجستیکی بر عهده راه‌آهن قرار دارد.

الزام حمل درب به درب و حمل ونقل ترکیبی

اعتقاد داریم که حمل درب به درب و ایجاد حمل و نقل  ترکیبی پایدار و غنی و قدرتمند در حوزه بین‌المللی و حوزه داخلی تنها راه نجات است.

به همین منظور یکی از کارگروه‌های مهم و اولویت‌دار ما کارگروه توسعه مراکز لجستیک است.

پایانه لجستیکی آپرین

رسولی با بیان این موضوع که امسال با پیگیری‌های جدی، شرایطی ایجاد شد تا پایانه لجستیکی آپرین فعال شود تصریح کرد: سال‌هاست علاقه به فعال شدن پایانه لجستیکی آپرین داریم با هزار هکتار زمین در نزدیکی تهران و هفتصد هکتار محصور و همه امکانات زیرساختی برای ارائه خدمات لجستیکی مهیا بوده اما استفاده‌ای از آن نشده است.

امسال تفاهم‌نامه‌هایی در این خصوص با مترو و شرکت تایدواتر به امضا رسید.

توسعه لجستیک ریلی

معاون وزیر در خصوص صنایع متقاضی دیگر برای سرمایه‌گذاری در این مرکز لجستیک گفت: در سال 99 شاهد اتفاق و رویدادی در توسعه لجستیک ریلی خواهیم بود.

اقدامات سرمایه گذاران بخش خصوصی

به‌موازات آن مقدمات کارهای مراکز دیگر به انجام رسیده و آماده آغاز و شروع فعالیت است و همچنین در اولویت‌ها قرار دارد و برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقدامات خوبی صورت گرفته و سرمایه‌گذار بخش غیر دولتی جذب شده و کار خود را آغاز کرده‌اند.

 

مطالب رپورتاژ