به آب اندازی و تست اولیه شناور ناجی

شناور ناجی ۵ تنها شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار

صنعت حمل و نقل آنلاین: معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آماده بکاری مجدد و ارتقاء توان عملیاتی شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار توسط کارشناسان بومی خبر داد.

سید حسن ابراهیمی از آماده بکاری کامل شناور جستجو و نجات دریایی پس از انجام اقدامات تعمیراتی در جهت افزایش سیستم رانش و راهبری شناور برای عملیات های دریایی خبر داد.

آماده بکاری کامل شناور جستجو و نجات دریایی پس از تعمیرات

ابراهیمی با بیان اینکه “شناور ناجی ۵” تنها شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار جهت پوشش محدوده وسیع سواحل مکران می باشد افزود: آماده بکاری و عملکرد عملیاتی این شناور در دریاهای آزاد بسیار حائز اهمیت بوده و این اداره کل تلاش نموده با استفاده از توان کارشناسان بومی در کمترین زمان به این مهم دست یابد.

برنامه جامع در جهت ارتقاء شناورهای عملیاتی

این مقام مسئول تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی برنامه جامعی در جهت ارتقاء شناورهای عملیاتی بویژه جستجو و نجات دریایی و تجهیزات پشتیبانی و ارتباطی دارد و ایستگاه ساحلی (MRCC CHABAHAR) بندر چابهار با پشتیبانی ۲۴ ساعته روی کانال ۱۶ دریایی و شماره تماس ۱۵۵۰ برای هرگونه عملیات دریایی در پهنه سواحل استان سیستان و بلوچستان و دریای عمان آمادگی کامل را دارد‌.

مطالب رپورتاژ