شركت محوري، بهره‌وري حمل و نقل را افزايش خواهد داد.

بيش از 4300 شركت حمل و نقلي در كشور فعاليت دارند كه بزرگ‌ترين تشكيل كشور محسوب مي‌شوند

جابجايي بيش از 90 درصد كالاهاي كشور با ناوگان باري برون‌شهري از طريق حمل و نقل زميني صورت مي‌گيرد كه سنگینی اين وظيفه‌ي مهم و خطيرروی دوشرانندگان است. براي ساماندهي و سازماندهي امور مربوط به حمل و نقل و از همه مهم‌تر پي‌گيري امور مربوط به شركت‌ها و مؤسسات فعال در اين بخش و حمايت قانوني از زحمت‌كشان اين عرصه، سازمان‌هاي مردم نهاد مختلفي شكل گرفته اند كه همه‌ي هم و غم آن‌ها رفع مشكلات، كمبودها و تنگناهاي اين حوزه است تا بتوانند بستر مناسب و شايسته‌اي براي فعاليت مطلوبتر و بهره‌وري بيش‌تر براي دست‌اندركاران آن فراهم آورند. به مناسبت هفته‌ي حمل و نقل حسين احمدي‌زاده رييس هيأت مديره كانون انجمن‌هاي صنفي كارفرمايان مؤسسات و شركت‌هاي حمل و نقل داخلي كالاي كشور در گفتگو با ماهنامه صنعت حمل و نقل مشكلات و چالش‌هاي موجود در حوزه حمل كالاي كشور را مورد واكاوي قرار داده است:

اكنون بحث قاچاق كالابه عنوان يكي از مسايل مهم و چالش برانگیزدر كشور مطرح است. كانون شما در اين خصوص چه راهكارهايي را مدنظر قرارداده است؟

احمدي‌زاده:در اين راستا در تمام انبارهاي شركت‌هاي حمل و نقل كالا دوربين‌هاي مداربسته نصب كرده‌ايم. هم‌چنين طي نامه‌اي كه به اتاق اصناف نوشته‌ايم فرمي را پيشنهاد كرده‌ايم تا تمام اتحاديه‌هاي حمل و نقلي آن را تكثير كرده و در اختيار زيرمجموعه‌هاي خودشان قرار دهند. بدين شكل كه در اين فرم مشخصات صاحب كالا به علاوه تمامي جزئيات صاحب كالا و خود كالا درج مي‌شود و بسيار شفاف خواهد بود. با وجود همه همكاري‌هايي كه با مسؤولان براي مهار كالاي قاچاق انجام مي‌شود و بارنامه‌هاي شفاف به آن‌ها از سوي شركت حمل و نقل يا راننده كاميون‌ها ارايه مي‌شود آن‌ها اقدام به باز كردن كارتن‌هاي بار مي‌كنند يا بار كاميون را در جاده خالي مي‌كنند كه اين امر موجبات گلايه‌مندي صاحب كالا و نيز دردسرهاي متعددي هم براي شركت‌هاي حمل و نقلي و هم رانندگان بوجود مي‌آورد. بنابراين انتظار داريم كه مسؤلان مربوطه اين موارد را در نظر بگيرند و راهكارهايي ارايه شود تا ضرر و زيان به شركت‌هاي حمل و نقل و صاحبان كالا و ازهمه مهم‌تر قشر زحمت‌كش رانندگان وارد نيايد.

ناصر فرجی

ادامه این مطلب را می توانید در شماره 352 ماهنامه صنعت حمل و نقل بخوانید

 

مطالب رپورتاژ