استنفورد

شارژ خودروهای برقی به صورت بی سیم

دانشمندان دانشگاه استنفورد موفق به اختراع فن آوری تازه ای شدند که به موجب آن خودروهای برقی می توانند در بزرگراه ها از طریق سیستم بی سیم شارژ شوند.

اگر این اختراع عملا بتواند مورداستفاده قرار بگیرد، خودروها می توانند در حال حرکت انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنند. این فن آوری تازه می تواند به طور قابل ملاحظه ای موجب کاهش هزینه زمانی و مالی شود.

به گزارش ماهنامه صنعت حمل ونقل به نقل از ساینس دیلی جزئیات فن آوری شارژ بی سیم ماشین های برقی به زودی از سوی دانشمندان دانشگاه استنفورد منتشر می شود. اما به گفته آنان با تکیه بر این فن آوری افراد می توانند از طریق وسایل الکترونیکی شخصی مانند موبایل یا ربات هایی که در آینده در این نوع خودروها قرار می گیرد، برق مورد نیاز خودرو را از راه دور تامین کنند.

برق مورد نیاز خودروهای برقی همچنان بسیار زیاد است اما با فن آوری تازه مشکل توقف های متعدد برای شارژ کردن باتری آنها کمرنگ خواهد شد.

از سوی دیگر، این فن آوری به بازار خودروهای برقی که تنها از طریق متصل کردن کابل برق شارژ می شوند، به شدت آسیب خواهد زد.

یکی از جدیدترین مدل های خودروهای برقی، مدل 3 شرکت خودروسازی تسلا است که می تواند تنها با یک بار شارژ با سرعت بیش از 200 مایل در ساعت حرکت کند، مدل سریع دیگر ساخته شورولت است، این کمپانی بزرگ خودروسازی در تبلیغات خود اعلام کرده است خودروی برقی ساخته آن سرعتی بیش از 238 مایل در ساعت دارد.

با این وجود شارژ باتری خودروهای برقی به طور کامل چند ساعت زمان می برد و امید است که اختراع تازه به حل این مشکل کمک کند.

 

مطالب رپورتاژ