ریشه کن شدن دزدان دریایی در آب‌های آزاد

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین: در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی جلیل اسلامی با تاکید بر این نکته که چند وقتی است دیگر خبری از دزدان دریایی نیست، گفت: ریشه کنی دزدان دریایی نتیجه تلاش و حضور موثر نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد است.

عبور از محدودیت های ناشی از تحریم و شیوع کرونا

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انجام همه راهبردهای دریایی کشور در حوزه اقتصاد و تجارت بیان کرد: به رغم محدودیت های ناشی از تحریم و شیوع کرونا، همه راهبردهای دریایی کشور در حوزه اقتصاد و تجارت در شرایط ایمن و مطمئن انجام شد و حرکت کشتیرانی تجاری ایران در مسیر های بین المللی، حتی یک روز هم متوقف نشد.

کشتیرانی پایدار در سیاره پایدار

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شعار” کشتیرانی پایدار در سیاره پایدار”، بیان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اعم از کشتیرانی دولتی و بخش خصوصی، با تلاش های شبانه روزی و وجود تهدیدها و محدودیت ها، شرایط پایدار و قابل اطمینانی را برای تجارت کشور فراهم کرده که جا دارد از همه عزیزان قدردانی در اینجا قدردانی کنیم.

فعالیت کشتیرانی بخش خصوصی در شرایط سخت تحریم و کرونا به کمک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمد و تمهیداتی فراهم شده تا نقش شرکت کشتیرانی های کوچک و بخش غیر دولتی در اقتصاد حمل و نقل کشور بیش از گذشته شود.

تامین سوخت کم سولفور

وی در خصوص تامین سوخت کم سولفور گفت: سوخت کم سولفور، یکی از الزامات دریایی بود. هم اکنون اعلام می کنیم که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاملا با استانداردهای بین المللی منطبق است و هیچ بندری در دنیا نمی تواند برای کشتیرانی ایران، محدودیت ایجاد کند.

ساخت ۹۰ فروند شناور خدماتی

اسلامی با اعلام اینکه سفارش ساخت ۹۰ فروند شناور خدماتی برای نوسازی ناوگان خدماتی لایروبی و یدک کشی سازمان بنادر در سال جاری، داده شده، گفت: در سال حدود ۱۲۰ هزار عملیات دریایی در کشور انجام می شود و بیش از هزار نفر از طریق عملیات امداد و نجات در دریا از خطر مرگ و سوانح جدی، نجات پیدا می کنند.

آموزش های دریانوردی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص آموزش های دریانوردی اظهار کرد: آموزش های دریانوردی برای تربیت شایسته دریانوردان جهت کشتیرانی داخلی و بازرگانی خارجی، با وجود شرایط کرونا با رعایت پروتکل، انجام شد.
هیچ دوره آموزشی دریانوردی در کشور متوقف نشد و تاکنون ۲۶۰ دوره آموزشی در استان ها برگزارشده است. مشکل بیمه دریانوردان نیز پیگیری شده است و در آینده ای نزدیک، قرارداد کار دریایی در کشور اجرایی می شود.

ایجاد موسسه رده بندی ملی 

اسلامی در خصوص ایجاد موسسه رده بندی ملی تصریح کرد: منتظر هستیم در شرایط مناسب اقتصادی، پروژه ایجاد موسسه ملی رده بندی را اجرایی کنیم.

 

مطالب رپورتاژ